کتابخانه‌هاي مساجد، زمينه دسترسي آسان اعضاي کانون به کتاب را فراهم مي کند

کتابخانه‌های مساجد، زمینه دسترسی آسان اعضای کانون به کتاب را فراهم می کند

تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۲
به گفته قنبري، کتابخانه کانون‌هاي مساجد مي‌تواند فرصتي را براي بچه‌هاي مسجدي ايجاد کند تا در اوقات فراغتي که در کانون هستند به مطالعه بپردازند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، علی اصغر قنبری، کتابدار کانون فرهنگ هنری فجر روستای خیرآباد سلطانیه اظهار کرد: لازم است هر کتابداری اطلاعات عمومی و تخصصی خود را در مورد فعالیتش ارتقا دهد و مدت زمانی را برای مطالعه کتاب و دیگر منابع اطلاعاتی اختصاص دهد.

 

وی با اشاره به اینکه وجود کتابخانه در جوار مساجد می‌تواند بستر ایجاد علاقه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مطالعه را افزایش دهد، تصریح کرد: کتابخانه کانون‌های مساجد می‌تواند فرصتی را برای بچه‌های مسجدی ایجاد کند تا در اوقات فراغتی که در کانون هستند به مطالعه بپردازند.

 

قنبری به نقش کتابدار در جذب افراد برای کتابخوانی اشاره کرد و گفت: وقتی کتابدار رفتار خوبی با بچه‌های مسجد داشته باشد این باعث می‌شود که آنها برای به امانت گرفتن کتاب‌های کتابخانه تمایل بیشتری نشان دهند.

 

وی با یادآوری در دسترس بودن کتابخانه‌های مساجد برای قشر کتابخوان محله ادامه داد: کتابخانه کانون‌های مساجد پذیرای اعضای کانون‌های مساجد هستند و اعضا می‌توانند در هر زمانی به آن مراجعه و کتاب امانت بگیرند.

 

کتابدار کانون فرهنگی هنری فجر روستای خیرآباد سلطانیه ادامه داد: کار یک کتابدار ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همینطور ارائه ایده‌های خلاقانه جهت تشویق و ترغیب مردم به مطالعه است از اینرو ما نیز در روستای خودمان سعی می کنیم مردم را به کتابخوانی تشویق کنیم و از جمله کارهایی که در این زمینه انجام داده‌ایم برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی و نشست‌های کتابخوان کتابخانه‌ای است.

 

به گفته وی، در روستای خیرآباد تلاش می‌کنیم تا با اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، خلاقیت را در بین جوانان این روستا افزایش دهیم و در این راستا از کتاب استفاده می‌کنیم چرا که کتاب علاوه بر تاثیری که در ارتقا سطح علمی افراد دارد، می‌تواند باعث افزایش تمرکز فرد شود.