جشن کتاب در کانون فرهنگي هنري محراب انديشه برگزار شد

جشن کتاب در کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۲
در ادامه سلسله جشن هاي کتاب، کانون فرهنگي هنري محراب انديشه مسجد چهارده معصوم (ع) شهرک پرواز تبريز با برگزاري مراسمي از فعالان عرصه کتاب و کتابخواني تقدير کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، به همت کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم (ع) و با حمایت ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، جشن کتاب با حضور فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به اهمیت مطالعه در ارتقای توانمندی های جوانان و نوجوانان اظهار داشت: کتابخانه های مسجدی با فراهم آوردن فضای امن و مناسب برای مطالعه نقش بسزایی در تولید علم و دانش دارند که آمار بالای قبولی اعضای این کتابخانه ها در آزمون ورودی دانشگاهها یکی از این نتایج مثبت است.

شفیعی با اعلام فعالیت یک هزار و 440 باب کانون فرهنگی هنری و بیش از 600 باب کتابخانه مسجدی در استان گفت: فعالیت کانون ها و کتابخانه های مسجدی می تواند در احیای کارکردهای اصلی مساجد، تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی و تبدیل مساجد به یکی از مراکز نخبه پرور و علمی موثر باشد.

 وی ادامه داد: توسعه و افزایش کانونهای فرهنگی هنری و کتابخانه های مسجدی یکی از سیاست های کاری ستاد کانون های مساجد استان بوده و کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران نیز با هدف گسترش فعالیت بانوان مسجدی در سال جاری تاسیس و راه اندازی می شود.

 بنابراین گزارش، جشن کتاب کانون فرهنگی هنری مجراب اندیشه با تقدیر از امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) همراه  بود، افزون بر این از قبولی ها ی رتبه برتر کنکور،برگزیدگان مسابقه کتابخوانی، مسئول کتابخانه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی این کانون نیز تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، سلسله جشن های «محراب اندیشه» به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در 10 باب کانون فرهنگی هنری دارای کتابخانه و فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.