خراسان جنوبي ميزبان بانوي مسلمان مکزيکي

خراسان جنوبی میزبان بانوی مسلمان مکزیکی

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام محقي گفت: ۲۶ تا ۲۸ آذرماه بانوي ره يافته مکزيکي آمريکايي به دين مبين اسلام، در جمع دانش آموزان، دانشجويان و بانوان خراسان جنوبي حضور خواهند يافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در دیدار با امام جمعه بشرویه اظهار داست: امسال ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ۳۰ سالگی تاسیس خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد این است که مباحث فرهنگی را مردم پایه کند، افزود: این ستاد پل ارتباطی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بدنه مردم محسوب می شود و در کنار پایگاه مقاومت بسیج در مساجد فعالیت می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۴۰ کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کانون‌های مساجد استات در مناطق روستایی و ۴۰ درصد از کانون های استان شهری هستند،  افزود: پتانسیل حوزه فرهنگی ما دنبال کردن بحث ایده پردازی است و ایده های فرهنگی سبب ایجاد تحول در مساجد می شود و از جمله می توان به طرح تلاوت نور اشاره کرد که سراسری شده است.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه ۱۷ گروه سرود در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی فعال هستند، افزود: از این تعداد هفت گروه سرود، آثاری در حوزه مباحث فرهنگی ملی تولید کرده اند که آثار آنان در شبکه های مختلف استانی و ملی پخش شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به حوزه تئاتر مساجد گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با حوزه هنری انقلاب اسلامی جهت آموزش تئاتر به بچه های مسجد منعقد شده است.

وی در ادامه بیان کرد: تربیت هنرمندان مسجدی و انقلابی از رویکردهای این ستاد است و دوره های آموزشی را در این راستا در بیرجند برگزار کردیم و به دنبال همسوکردن نهادهای مختلف با این برنامه های فرهنگی هستیم و سعی ما بر تمرکززدایی برنامه های فرهنگی بوده است.

حجت الاسلام محقی عنوان داشت: ۲۶ تا ۲۸ آذرماه خانم شجره، ره یافته مکزیکی آمریکایی به دین مبین اسلام در جمع دانش آموزان، دانشجویان و بانوان استان خراسان جنوبی حضور خواهند یافت.