مسجد به جايگاه نقش‌آفريني خود در جامعه نزديک مي‌شود

مسجد به جایگاه نقش‌آفرینی خود در جامعه نزدیک می‌شود

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام محمدي با بيان اينکه مساجد با فعاليت کانون‌هاي فرهنگي و هنري به جايگاه نقش‌آفريني خود در جامعه نزديک مي‌شود، گفت: مساجد يکي از بهترين مراکز و پايگاه‌ها براي جهاد تبيين در موضوعات مختلف است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدرضا محمدی (۱ آذر) در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته بسیج در ادامه جنایات رژیم اسرائیل در غزه را محکوم کرد و اظهار داشت: با مدیریت جدید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان شاهد تحرک خاصی هستیم و مسجد کم کم به جایگاه نقش‌آفرینی خود در جامعه نزدیک می‌شود.

امام جمعه طبس گفت: باید جایگاه مسجد را در طراز انقلاب و نظام اسلامی قرار دهیم تا به تاثیراتی که مسجد باید در زندگی افراد و جامعه داشته باشد، برسیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیامبر(ص) در محل مسجد بود، تصریح کرد: مسجد چنین جایگاهی دارد که در تمام زوایای زندگی انسان‌ها می‌تواند نقش‌آفرین باشد اگر جایگاه و رسالت خودش را پیدا کند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مبارزه انقلابی با رژیم شاهنشاهی از مساجد آغاز شد، افزود: نقش و اهمیت مساجد در دوران دفاع مقدس برجسته‌تر شد  و امروز هم با توجه به شرایط زمانی همین مساجد می‌تواند نقش‌آفرین باشند همانگونه که مساجد در لبیک به فرمایش رهبری در دوران کرونا برای جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه وارد میدان شدند.

امام جمعه طبس با تأکید بر اینکه مساجد یکی از بهترین مراکز و پایگاه‌ها برای جهاد تبیین در موضوعات مختلف است، از اقدام ستاد کانون‌های  فرهنگی و هنری مساجد استان مبنی بر دعوت بانوان مسلمان شده‌ برای تبیین‌گری در سطح استان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: اگر از این شخصیت‌ها برای سخنرانی در مدارس استفاده شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام علی محقی- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به حضور بانوی مسلمان ژاپنی ( فاطمه (اتسوکو) هوشینو) در ابتدای سال جاری در استان، اظهار کرد: در راستای جهاد تبیین ۲۶ تا ۲۸ آذرماه «سوخی شجره» بانوی رهیافته مکزیکی آمریکایی به دین مبین اسلام، در جمع دانش‌آموزان، دانشجویان و بانوان خراسان جنوبی حضور خواهند یافت.

وی گفت: این بانو مدرس زبان اسپانیایی و آلمانی در دانشگاه تهران است که در ایران زندگی می‌کند و مادر ۴ فرزند است.

حجت الاسلام محقی خاطرنشان کرد: جنس فعالیت‌های ستاد کانون‌های مساجد استان به حوزه بین‌الملل و برون مرزی رفته چون تاثیر کلام آنان زیاد است.