حمايت ۱۵ ميليارد ريالي استاندار خراسان جنوبي از کانون هاي فرهنگي هنري

حمایت ۱۵ میلیارد ریالی استاندار خراسان جنوبی از کانون های فرهنگی هنری

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۲
قناعت قول اهداي بسته حمايتي کتاب را به کانون‌هاي برتر مساجد خراسان جنوبي داد و گفت: براي حمايت از ۸۰۰ کانون‌ فرهنگي و هنري مساجد در سطح استان مبلغ يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان اعتبار تا پايان سال جاري اختصاص خواهيم داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست صمیمی با فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از موضوعات مهم و کلیدی است و مساجد به عنوان سنگر اصلی جهاد تبیین؛ کانون انسجام اجتماعی هستند و تاکنون با دست خالی اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دادند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاد تبیین از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است که همه باید به آن بپردازیم، گفت: هنوز برخی از خودباختگی‌های رژیم طاغوت گذشته در لایه‌های مردمی و مسئولان وجود دارد و دشمنان هم با سم‌پاشی که دارند نقاط قوت ما را ضعیف و انعکاس نمی‌دهند اما نقاط ضعف را برجسته می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان و مهندسین ایرانی به درجه‌ای از مهارت فنی و علمی رسیدند که خیلی از کشورها هواپیماهای خود را در جمهوری اسلامی ایران تعمیر می‌کنند، در ادامه عنوان کرد: تا آخر آذرماه وضعیت پروازهای استان خراسان جنوبی بهتر خواهد شد.

قناعت با اشاره به اینکه وظیفه تک‌ تک ماست که در حوزه جهاد تبیین فعالیت کنیم تا حالت خودباختگی در جامعه کمرنگ شود، گفت: اشراف اطلاعاتی ما در خصوص موضوع جهاد تبیین کافی نیست و یا وقت کافی در این زمینه نمی‌گذاریم و توانمندی لازم را نداریم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بکار بردن اطلاعات در زمان و جای مناسب آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری باید آتش به اختیار کار کنند و منتظر بودجه و توجه مسئولان نمانند.

وی به اهمیت انتخابات در سال جاری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری برخلاف سنوات گذشته، امسال موضوع انتخابات را از یکم فروردین ماه خیلی زود شروع کردند و این ورود زودهنگام نشان از اهمیت انتخابات امسال دارد.

قناعت با اشاره به تلاش دشمن در جنگ ترکیبی و ایجاد شبهه در اذهان مردم به ویژه جوانان برای کاهش درصد مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو، عنوان کرد: پشتوانه مردمی یکی از رمزهای شکست‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران در عمر ۴۵ ساله انقلاب در مقابل همه توطئه‌ها و شیطنت دشمنان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را برای انتخابات مطرح کردند، گفت: مشارکت در انتخابات معطوف به سه ضلع حاکمیت، مردم و نخبگان است و انتظار است که نخبگان جامعه مردم را توجیه و آگاه کنند که چرا باید در انتخابات شرکت و رأی دهند.

وی بیان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات تاثیر بالایی در نمایش اقتدار کشور، امنیت پایدار، تحقق آرمان‌های انقلاب، خنثی‌کننده توطئه دشمن و افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در عرصه بین‌المللی دارد.

استاندار در ادامه تأکید کرد: همچنین افزایش مشارکت مردم در انتخابات امسال، پیام همراهی و همدلی مردم با نظام اسلامی را در سطح جهان مخابره می‌کند لذا برای افزایش مشارکت در انتخابات باید سه ضلع نخبگان، مسئولان و مردم دست به دست هم دهند هر کدام به وظایف خود عمل کنند تا شاهد انتخابات پرشور باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه علی‌رغم وجود گردنه‌های سخت و توطئه‌های مختلف دشمن در این سالها اما با هدایت و تدابیر رهبر معظم انقلاب از این مسائل و سختی‌ها عبور کردیم، گفت: هر کسی می‌تواند برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو فعالیت کند تا در شرمنده شهدا و امام راحل نشویم.

وی در ادامه گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مردمی هستند و نباید معطل کمک‌های دولت باشند لذا باید مردمی بودن و آتش به اختیاری خود را حفظ کنند.

استاندار خراسان جنوبی در پایان قول اهدای بسته حمایتی کتاب را به کانون‌های برتر مساجد استان داد و بیان کرد: برای حمایت از ۸۰۰ کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تا پایان سال جاری اختصاص خواهیم داد.