چالش همت راهبردي براي تحکيم اقتصادي مساجد است

چالش همت راهبردی برای تحکیم اقتصادی مساجد است

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام کاظم شکري با اشاره به اهميت و نقش مشارکت مردم در فعاليت هاي اقتصادي گفت: با توجه به اهميت رشد فعاليت هاي فرهنگي با هدف ارتقاء ميزان سطح همکاري ها و بهره مندي از توانمندي و ظرفيت هاي مساجد طرح چالش همت در قالب تفاهم نامه همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت و نقش مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت رشد فعالیت های فرهنگی با هدف ارتقاء میزان سطح همکاری ها و بهره مندی از توانمندی و ظرفیت های مساجد طرح چالش همت در قالب تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: این تفاهم نامه در قالب همکاری با هدف بهینه سازی توانمندی ها مبتنی بر فرمایش رهبرمعظم انقلاب در خصوص تحقق شعار سال با عنوان رشد تولید و مهار تورم برنامه ریزی شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت شناسایی و استعدادیابی افراد توانمند در حوزه راه اندازی کسب و کارهای خرد در قالب رویداد کارآفرینی همت اظهار کرد: کارکرد اقتصادی مسجد تراز اسلامی در حوزه اشتغال و کارآفرینی با توجه به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر اثرگذار و موثری در امر اقتصادی است.

 

وی تصریح کرد: فعالان مسجدی به نوبه خود در رشد چرخه اقتصادی اهمیت اساسی دارند و مشارکت در برنامه ریزی و هماهنگی رویدادهای کارآفرینی در شعاع پیرامونی مسجد می تواند بخشی از جریان گذاری را فراهم کند.

 

حجت الاسلام شکری با بیان این مطلب که اطلاع رسانی رویداد کارآفرینی با همراهی و هماهنگی امام مسجد انجام می شود توضیح داد: کمک به برپایی نشست های توجیهی با کانون های متقاضی اجرای طرح، حمایت رسانه ای از رویداد، مشارکت در اطلاع رسانی رویداد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این رابطه انتظار می رود اصحاب رسانه همچون همیشه

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در منطقه ملک آباد شهرستان چهارباغ همچنین مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در منطقه حصار کرج از جمله مساجدی بودند که طرح رویداد در آن طی این هفته اجرا شد.