۷۴۰ کانون فرهنگي هنري در خراسان جنوبي فعاليت مي کنند

۷۴۰ کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی فعالیت می کنند

تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام محقي گفت: در حال حاضر ۷۴۰ کانون در استان خراسان جنوبي فعاليت مي کند که ۶۰ درصد روستايي و ۴۰ درصد شهري هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، مهدی جعفری مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ستاد کانونهای مساجد این استان و نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان بازدید  کرد.

 

حجت الاسلام علی محقی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این بازدید  اظهار داشت: این ستاد ظرفیت های فوق العاده ای در استان دارد و اکنون ۷۴۰ کانون در استان فعالیت می کند که ۶۰ درصد روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند.

 

وی ادامه داد: بخش عمده ای از فعالیت های فرهنگی بر دوش کانون های مساجد است و تنها مجموعه ای است که ابزار سنجش تعادل فرهنگی را دارد به این معنا که گزارش گیری از مدیران کانون ها روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی است.

 

حجت الاسلام محقی بیان کرد: کانون های استان در مسابقات ملی از جمله مدهامتان و مسجد، کانون نشاط رتبه های خوبی را کسب کردند و رتبه اول مدهامتان و رتبه های اول، سوم و چهارم جشنواره مسجد، کانون نشاط از آن کانون های استان شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به دنبال شکستن بُن بست فرهنگی استان هستیم، افزود: نگاه ما بر این است که ساختار را گسترده تر در نظر بگیریم و ابعاد برنامه های خود را به سمت منطقه ای حرکت دهیم.

 

وی در پایان گفت: در حوزه کشاورزی نیز می توان فعالیت های فرهنگی داشت و امیدواریم تعامل با کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزایش پیدا کند.