محفل بزرگ انس با قرآن و عترت در مسجد امام حسن عسکري(ع) بيرجند برگزار شد

محفل بزرگ انس با قرآن و عترت در مسجد امام حسن عسکری(ع) بیرجند برگزار شد

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲
محفل بزرگ انس با قرآن و عترت با حضور شاکرنژاد، قاري بين المللي و رئيس سازمان دارالقرآن کريم کشور، با همت کانون فرهنگي هنري حضرت حجت (عج) در مسجد امام حسن عسکري(ع) بيرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  خراسان جنوبی، محفل بزرگ انس با قرآن شامگاه ۴ آذر با حضور قاری بین المللی، استاد حمید شاکرنژاد و حجت الاسلام تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشوربه همت کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) درمسجد امام حسن عسکری (ع) بیرجند برگزار شد.

 

حجت الاسلام تقی زاده در این مراسم اظهارداشت: خداوند قرآن را معجزه رسول خاتم (ص) قرار داده است بنابراین با توجه به عدم‌ تسلط ما به زبان عربی، به ما توصیه شده آیات همراه قرائت، ترجمه شود.

 

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه ترجمه قرآن قبل از قاری باید بیان شود، گفت: مقام معظم رهبری در ۵۰ سال پیش مقدمه بر قاری می شدند تا آیات برای همه فهم شود و بر جان و دل نفوذ بیشتری کند.

 

تقی زاده گفت: در سوره شمس خداوند بیشترین قسم ها را به روز و شب، آسمان و زمین و نفس ما یاد کرده است تا ما را از غفلت و بی توجهی دورکند.

 

وی افزود: در انجام اشتباه و گناه؛ اگر به الهام درونی توجه نشود برای بار اول حس بدی داریم و   قساوت قلب می گیریم؛ با ادامه بی توجهی دچار قساوت قلب می شویم و هر کار زشتی را به راحتی انجام می دهیم.

 

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشورتصریح کرد: هر کس نفس (وجدان خود) را تزکیه کند و گرد و غبار آن را برای رشد بزداید و به نفس درونی خود گوش دهد به رستگاری می رسد.

 

حجت الاسلام تقی زاده گفت: اگر به ندای فطرت و درونی خود توجه کنیم می توانیم به رستگاری برسیم و اگر به آن بی توجه باشیم به نافرجامی می رسیم .