کانون هاي مساجد البرز در مسير راهبري عمليات طرح پايش فقر

کانون های مساجد البرز در مسیر راهبری عملیات طرح پایش فقر

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲
اجراي طرح پايش فقر، شناسايي نيازمندان و تقويت روند خدمت رساني نيکوکاران همواره دغدغه اي شاخص براي فعالان حوزه مسجدي است به ويژه آنکه در اين جريان، سهم کانون هاي فرهنگي هنري مساجد که هر ساله در قالب برنامه راه خدا و موسسه نيکوکاري خديجه فعاليت داشتند اهميت دوچنداني دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز ، حجت الاسلام کاظم شکری طی نشستی که صبح امروز با حضور معاونت مرکز عملیات طرح پایش فقر، کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، معاون فرهنگی کمیته امداد استان البرز برگزار شد بر ضرورت تسریع و تقویت مراکز نیکوکاری با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز تأکید کرد.

 

اجرای طرح پایش فقر، شناسایی نیازمندان و تقویت روند خدمت رسانی نیکوکاران همواره دغدغه ای شاخص برای فعالان حوزه مسجدی است به ویژه آنکه در این جریان، سهم کانون های فرهنگی هنری مساجد که هر ساله در قالب برنامه راه خدا و موسسه نیکوکاری خدیجه فعالیت داشتند اهمیت دوچندانی دارد.

 

عزیزی، معاونت مرکز عملیات طرح پایش فقر طی این نشست بر ضرورت و نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در جریان سازی و ظرفیت بخشی در پایش فقر تأکید کرد و گفت: شناسایی نیازمندان متناسب با نیاز آنان و کمک رسانی براساس نیاز آنان یک اصل اساسی است که در روند اجرای خدمات مراکز نیکوکاری موثر است.

 

مدیر ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد استان البرز نیز در جریان این توضیحات پرسید: « سامانه خیر و احسان فرا دستگاهی است یا برای کمیته امداد است؟» که در پاسخ عزیزی اظهار کرد: سامانه خیر و احسان فرا دستگاهی است تا بتواند راهبری لازم را انجام دهد.

 

از جمله مصوبات این نشست ثبت مساجد به عنوان یک مرکز خیریه و ثبت افراد نیازمندان در سطح استان البرز با محوریت کانون های مساجد بود.