کانون‌های مساجد به نشر معارف دینی با استفاده از ابزار هنر اقدام کنند

کانون‌های مساجد به نشر معارف دینی با استفاده از ابزار هنر اقدام کنند

تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر نشر مفاهیم و آموزه‌های دینی از طریق هنر، گفت: باید از ابزار هنر در کانون‌های مساجد برای نشر معارف دینی استفاده کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه  مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام «سیدعلی موسوی» در نشست با مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری‌ کشور با بیان اینکه باید معارف اسلامی را در قالب هنر نشر داد، گفت: استفاده از زبان هنر در برنامه های فرهنگی هنری مساجد بهترین وسیله برای ایجاد جذابیت حضور افراد جامعه است و می‌تواند مرجع مهمی برای گرایش‌های مختلف در انتخاب برنامه‌های فرهنگی باشد.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند منشاء ترویج زمینه‌های مختلف هنر متعالی باشند، اظهار کرد: هر مفهوم انقلابی و دینی را که می خواهیم به مردم منتقل کنیم در چارچوب هنر راحت‌تر و موثرتر انتقال می یابد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان کانون‌های مساجد را به جهت حضور طیف عظیمی از مخاطبان در سنین مختلف مراکز خوبی برای ارائه آثار هنری با مفاهیم دینی و قرآنی عنوان کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری آمادگی خود را در راستای همکاری بیشتر با حوزه هنری اعلام می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی، توانمندسازی و پرورش استعدادهای هنری با تکیه بر هنر اسلامی را یکی از ضرورت‌‌های فعالیت‌های فرهنگی در مساجد برشمرد و گفت: استفاده از زبان هنر به ویژه هنرهای نمایشی و تئاتر، بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

 

وی همچنین ابراز کرد: باید به تناسب نیاز اجتماعی امروز در قالب هنر، شاخص های سبک زندگی متعالی را به نسل جوان منتقل کرد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان خاطرنشان کرد: دین خاستگاه هنر است و با استفاده و اتکا به آن می‌توان آثار ارزشمندی را خلق کرد که تاثیرگذار باشد.

 

پایان پیام/ 40