تاکید رئیس‌جمهوری پاکستان بر نقش مساجد در مقابله با چالش‌های اجتماعی

تاکید رئیس‌جمهوری پاکستان بر نقش مساجد در مقابله با چالش‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۳۹۸
رئیس‌جمهوری پاکستان تاکید کرد: مساجد می‌توانند بسترهای اساسی برای رسیدگی هر چه بیشتر به موضوعات و چالش‌های اجتماعی را ایجاد کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از «app»، رئیس جمهوری پاکستان بر نقش مساجد و علما برای حل چالش های اجتماعی با گسترش آگاهی عمومی در جامعه تاکید کرد.

 

«عارف علوی» در این باره گفت: یک ساختار سیاسی همه جانبه در این زمینه باید از طریق همکاری میان وزرای امور مذهبی، بهداشت، آموزش، تغییرات آب و هوایی و شورای ایدئولوژی اسلامی ایجاد شود.

 

رئیس جمهوری پاکستان این اظهارات را در نشستی که «پیر نور الحق قدری»، وزیر امور مذهبی هم حضور داشت، بیان کرد.

 

در این نشست در مورد قدم هایی که وزارتخانه ها و وزرای پاکستانی در قبال چالش های اجتماعی برداشته و باید بردارند، بحث و گفتگو شد.

 

رئیس جمهوری پاکستان گفت: برای پرداختن به این موضوعات، آموزه های مربوطه اسلامی در مورد موضوعات مهم اجتماعی باید به شیوه ای مؤثر به مردم داده شود تا آنها را به سمت انجام وظایف خود ترغیب کند.

 

وی افزود: اسلام بر مسائل اجتماعی مانند حقوق وراثت زنان و حفظ محیط زیست و آب تأکید زیادی کرده است، بنابر این، مساجد می توانند بسترهای اساسی برای رسیدگی هر چه بیشتر به این موضوعات را فراهم کنند.

 

عرف علوی تاکید کرد: نیاز جدی به شروع دوره های آموزشی برای علما و سخنرانان مذهبی وجود دارد تا آنها را نسبت به مقابله با چالش ها آگاه و ثابت قدم نگاه دارد.

 

پایان پیام/ 7