پیام کریسمس شورای مساجد «پیتربورو»: عشق را جایگزین نفرت کنیم

پیام کریسمس شورای مساجد «پیتربورو»: عشق را جایگزین نفرت کنیم

تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۳۹۸
رئیس شورای مساجد «پیتربورو» در پیام کریسمسی خود از جوامع مسلمان و مسیحی خواست تا برای دستیابی به عشق و صلح، همکاری بیشتری در سال نوی میلادی با هم داشته باشند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «peterboroughtoday»، شورای مساجد شهر «پیتربورو» واقع در انگلیس در پیام کریسمسی خود به مسیحیانی که این ایام را جشن گرفته اند، خواستار همکاری بیشتر جوامع مسلمان و مسیحی برای تبدیل سال 2020 به سالی پربار و موفقیت آمیز شد.

 

«عبدالچادری»، رئیس شورای مساجد پیتربورو در این باره گفت: من مفتخر هستم که پیام تبریک خود را از طرف جامعه اسلامی «پیتربورو» به همه مسیحیان در این شهر و در جاهای دیگر برسانم و یک کریسمس شاد و سال جدید پربار را برای آنها آرزو کنم.

 

وی افزود: هر دو دین اسلام و مسیحیت خواستار صلح هستند و تروریسم و افراط گرایی را نفی می کنند.

 

در بیانیه شورای مساجد پیتربورو آمده است: مسلمانان پیتربورو با برنامه ای مختلف از جمله روز باز مساجد، سمینارها و کنفرانس ها پیام صلح در اسلام را گسترش می دهند تا انسجام را در میان همه اعضای جامعه به وجود بیاورند.

 

رئیس این شورا همچنین بر همکاری مسلمانان و مسیحیان برای از بین بردن رنج افراد نیازمند و ناتوان تاکید کرد.

 

عبدالچادری در این باره گفت: حتی در پیتربورو بسیاری از مردم هستند که نیاز به بانک های غذایی برای ادامه زندگی خود دارند و سقف مناسبی برای زندگی بر روی سر خود ندارند.

 

وی افزود: باید به یاد داشته باشیم زمانی که ما از تنوع غذاهای کریسمس در این ایام لذت می بریم، بسیاری از مردم در سراسر جهان از گرسنگی جان می دهند.

 

رئیس شورای مساجد پیتربورو خاطرنشان کرد:‌ جایگزین کردن عشق به جای نفرت، صلح به جای جنگ و غذا و پناهگاه به جای بمب و راکت، پیام دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت به همه مردم جهان در ایام کریسمس است.

پایان پیام/ 7