کانون هاي تخصصي خواهران موضوعات مورد نياز زنان منطقه خود را رصد و براي آن برنامه ريزي مي کنند

کانون های تخصصی خواهران موضوعات مورد نیاز زنان منطقه خود را رصد و برای آن برنامه ریزی می کنند

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲
محمديان گفت: بانوان مسجدي هر محله در کانون هاي تخصصي به موضوعات مورد نياز زنان آن منطقه مي پردازند و در راستاي آموزش، رشد و اعتلاي زنان به صورت تخصصي تلاش مي کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، «محمد تقی محمدیان» در گردهمایی آموزشی توجیهی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران این استان با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای تاسیس کانون های تخصصی بانوان اظهار کرد: این اقدام با هدف ایجاد الگوی تعالی دختران و زنان جامعه پیش بینی و اجرا می شود.

 

مشاور رئیس ستاد کانون های مساجد  کشور ادامه داد: بانوان مسجدی هر محله در کانون به موضوعات مورد نیاز زنان آن منطقه می پردازند و در راستای آموزش، رشد و اعتلای زنان به صورت تخصصی تلاش می کنند. 

 

وی اذعان داشت: زنان در فعالیت های فرهنگی هنری قشری کم خرج و پربازده هستند که فعالیت های متفاوت اجتماعی را برای رشد و اعتلای محله خود انجام می دهند و کانون های تخصصی نیز امکان توسعه فعالیت های آنان را فراهم می کند.

 

محمدیان با اشاره به اینکه دشمن بنیان خانواده و جایگاه بانوان را مورد هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فعالیت های تخصصی و مورد نیاز جامعه  احصا و در جهت پیشگیری و مقابله اقدام کنیم. 

 

ضرورت حمایت از بانوان کانون های مساجد

وی در ادامه به دغدغه های فعالیت در حوزه بانوان نیز اشاره کرد و گفت: بانوان در اجرای فعالیت های فرهنگی هنری در بعضی مناطق با فقر فکری نسبت به جایگاه زن مواجه هستند  که از مسئولان ارشد در حوزه علمیه بانوان استان اصفهان درخواست می کنیم مدیران و فرمانداران را دراین زمینه مساعدت کنند.

 

مدیرکل استان های ستاد کانون های مساجد کشور همچنین از مسئولان خواست تا در تجهیز و توسعه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری با کانون های تخصصی بانوان همکاری کنند وبا تغییر نگرش در حوزه زن، موانع موجود برای انجام فعالیت های آنها را مرتفع سازند. 

 

وی ادامه داد: بانوان فعال در کانون های فرهنگی هنری در راستای وظیفه دینی و انقلابی خود وارد عمل می شوند و نیازمند حمایت بیشتر برای تقویت کمی و کیفی فعالیت ها هستند.