دوره آموزشي «کانون‌هاي تخصصي خواهران» فردا در همدان برگزار مي شود

دوره آموزشی «کانون‌های تخصصی خواهران» فردا در همدان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام عزيزي گفت: نخستين گردهمايي آموزشي «کانون هاي تخصصي خواهران» فردا پنجشنبه (16 آذر) در مجتمع فرهنگي هنري بوعلي سيناي همدان برگزار مي شود.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: نخستین دوره آموزشی کانون های تخصصی خواهران با حضور مدیران کانون های جدید التاسیس خواهران ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول امور بانوان استانداری همدان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود:  30 کانون تخصصی خواهران  در استان همدان راه اندازی می شود که به صورت ویژه فعالیت های تخصصی بانوان در قالب سبک زندگی اسلامی ، خانواده و مباحث بانوان را دنبال می کنند.

 

حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند چرا که انسان‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و سپس وارد اجتماع می‌گردند و زن به عنوان مدیر خانه و در جایگاه مادر که بیشترین حضور را در خانه دارد، می‌تواند بالاترین نقش را در این زمینه ایفاء نماید.

 

وی گفت: علاوه  بر موارد ذکر شده در زمینه جایگاه والای زنان از نگاه اسلام، نام یکی از سوره‌های قران مجید به نام نساء (یعنی زنان) اختصاص یافته است و در ایات این سوره بحث‌های زیادی درباره زنان وجود دارد.