کانون‌هاي تخصصي خواهران، بستر مناسبي براي يادآوري جايگاه زنان در تحقق تمدن اسلامي است

کانون‌های تخصصی خواهران، بستر مناسبی برای یادآوری جایگاه زنان در تحقق تمدن اسلامی است

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲
ذوالقدر با بيان اينکه دختران ما بايد حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوي خود در زندگي قرار دهند، گفت: لازم است در کانون‌هاي تخصصي خواهران جايگاه واقعي زن از ديدگاه اسلام و اثرگذاري اين قشر در تحقق تمدن اسلامي را به دختران خود يادآور شويم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، زهرا ذوالقدر، مدیر کانون فرهنگی هنری تخصصی ولایت گفت: تاسیس کانون‌های تخصصی خواهران را گامی موثر در تربیت دختران در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: فعالیت در حوزه خواهران یکی از دغدغه‌های فعالان فرهنگی در مساجد بود که با تاسیس این کانون‌ها زمینه برای فعالیت بیشتر و کارهای تربیتی ویژه دختران در مسجد فراهم شد.

 

وی با یادآوری اینکه پیشتر فعالیتهای مرتبط با حوزه بانوان در مساجد اجرا می شد ولی تخصصی نبود، گفت: ایجاد کانون‌های تخصصی خواهران بستر لازم برای استفاده از اساتید مجرب در برنامه‌های آموزشی مسجد و دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان در مقابله با توطئه‌های دشمن را فراهم می‌کند.

 

ذوالقدر به تلاش دشمن در راستای به انحراف کشیدن جوانان ما بالاخص دختران در برهه کنونی اشاره کرد و گفت: خانواده و دختران هدف اول دشمن در جنگ نرم است و موضوع حجاب و عفاف را در پیش گرفته است تا با ترویج بی بند و باری، زمینه سست کردن بنیان خانواده‌ها را فراهم سازد؛ از اینرو تشکیل کانون‌های تخصصی خواهران در این برهه از زمان امری واجب و ضروری بود.

 

این فعال فرهنگی به نقش بانوان در خانواده و تربیت فرزندان در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به فرموده امام راحل« از دامن زن، مرد به معراج می رود» و همین موضوع نشان از اهمیت جایگاه زن در تربیت دارد؛ اگر دختران ما در مساجد تربیت شوند، بی شک فرزندان متعهد و مسجدی تربیت خواهند کرد.

 

به گفته مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی ولایت، ایجاد کانون‌های تخصصی خواهران می‌تواند بستری فراهم سازد تا دختران ما با فراغت در مساجد حاضر شوند و در کنار فعالیت های تربیت، برنامه های فرهنگی و هنری انجام دهند.

 

ذوالقدر به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: بی شک تاسیس کانون های تخصصی خواهران، بستر مناسب برای «نهضت بازگشت به مسجد» فراهم می شود و دختران ما وقت بیشتری را در مساجد صرف می کنند.

 

وی با بیان اینکه دختران ما باید حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود در زندگی قرار دهند، خاطرنشان کرد: لازم است تا در مساجد جایگاه واقعی زن از دیدگاه اسلام و اثرگذاری این قشر در تحقق تمدن اسلامی را به دختران خود یادآور شویم.