زمينه آگاهي بخشي و الگودهي صحيح به دختران و بانوان در کانون‌هاي تخصصي خواهران فراهم است

زمینه آگاهی بخشی و الگودهی صحیح به دختران و بانوان در کانون‌های تخصصی خواهران فراهم است

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲
به گفته محمدي، هر چه در مسير آگاهي بخش و الگودهي صحيح به دختران و بانوان تلاش شود به نوعي تلاش در سالم سازي جامعه مي‌باشد که اين بستر در کانون هاي تخصصي خواهران فراهم است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، سکینه محمدی، مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی آل یاسین به جایگاه زن در اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اسلام جایگاه ارزشمندی را برای زنان قائل است، زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند از اینرو مادرانی که تربیت یافته فرهنگ اصیل اسلام هستند می توانند فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

 

وی با یادآوری اینکه راه اندازی کانون های تخصصی خواهران زمینه برای حضور مستمر دختران در مساجد را فراهم می سازد، اضافه کرد: از زمان تاسیس کانون فرهنگی هنری آل یاسین در منطقه پایین کوه زنجان فعالیت های تربیتی و اعتقادی بر روی دختران این منطقه انجام می شد ولی تاسیس کانون تخصصی می تواند بر اثرگذاری بیشتر و آموزش های تخصصی موثر باشد.

 

محمدی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش می کند تا از طریق زنان و دختران بر روی بنیان های خانواده اثرگذار باشد و با معرف الگوی غربی، آنان را از فرهنگ اصیل اسلام دور سازد، افزود: لازم است تا از طریق مساجد و دعوت از دختران برای حضور در برنامه های آموزشی و تربیتی، دشمن را در این جنگ نرم، ناکام کنیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی آل یاسین با اشاره به اینکه مخاطبان ما در این کانون دختران نوجوان و جوان است، گفت: در کنار مباحث تربیتی، بصیرت افزایی اعضای کانون در خصوص مسائل روز و پاسخگویی به سوالات آنان پیرامون مسائل سیاسی در دستور کار ما مربیان و متولیان کانون است.

 

وی اضافه کرد: همواره در تلاش هستم از مطالب روز در برنامه های آموزشی خود استفاده کنم، چرا که مطالب تکراری موجب دلزدگی اعضای کانون می شود از اینرو علاوه بر خود، از مربیان کانون نیز درخواست می کنم تا با مطالعه قبلی در کلاس های آموزشی کانون حاضر شوند.

 

محمدی با یادآوری اینکه هنرهای دستی به صورت رایگان به اعضای این کانون آموزش داده می شود، گفت: همین موضوع زمینه جذب بیشتر دختران به مسجد را فراهم می سازد و تلاش می کنیم با معاشرت دوستانه با اعضای کانون ارتباط برقرار کنیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری تخصصی آل یاسین به برنامه های پیشرو در این کانون اشاره کرد و گفت: در کانون گروه سرود تشکیل شده است و مربیانی از بین خود اعضای انتخاب می کنیم و در ایام فاطمیه نیز مراسم احسان آش را با همراهی دختران فعال در مسجد برگزار خواهیم کرد.

 

وی در ادامه به برخی از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را یادآور شد و گفت: باید توجه داشت که برای پیشگیری و مقابله با این گونه آسیب‌ها باید به بحث تقویت نهاد خانواده که پیش نیاز تحکیم و سلامت جامعه می‌باشد عنایت بیشتری داشت که در اینجا نیز زنان به عنوان اصلی ترین رکن خانواده و جامعه نقش مهمی بر دوش دارند. از این‌رو هر چه در مسیر آگاهی بخش و الگودهی صحیح به زن تلاش شود به نوعی تلاش در سالم سازی جامعه می‌باشد که این بستر در کانون های تخصصی خواهران فراهم است.