مناسب سازي فضاي مساجد براي تردد آسان افراد داراي معلوليت امري ضروري است

مناسب سازی فضای مساجد برای تردد آسان افراد دارای معلولیت امری ضروری است

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اسلامي بر ضرورت مناسب سازي فضاي مساجد براي تردد آسان افراد داراي معلوليت تاکيد کرد و گفت: براي نخستين بار کانون فرهنگي هنري ناشنوايان در زنجان تشکيل شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت در دیدار با مدیر پایگاه خبری امید روشندلان با تبریک هفته معلولین اظهار کرد:معلولان ثابت کردند که می‌ توانند به قله‌ بزرگ ترقی در زمینه‌ های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و تحصیلی دست پیدا کنند که خیلی از مواقع بهتر از افراد سالم این شعار را محقق کردند.

 

وی با بیان اینکه به مشکلات معلولان باید توجه شود، بیان داشت: ادامه تحصیل در مراکز علمی، مناسب‌سازی فضای ساختمان‌های اداری و عمومی مانند مساجد، معابر عمومی برای تردد و تسهیل در امر ازدواج معلولان از اقداماتی است که می‌تواند برای معلولان موثر باشد و مسئولان نسبت به رفع این مشکلات و کمبودها تلاش کنند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: موفقیت‌هایی که توسط معلولان به‌ دست آمده نشان از توانمندی‌ها، اراده و پشتکار آن‌ هاست که ستودنی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ترحم به معلولان صحیح نیست، اظهار کرد:برخی از مشکلات معلولان به واسطه عدم شناخت نیازهای آنان توسط اجتماع است و رسانه ها یکی از مهم ترین ابزارهای شناخت هستند.پیام های برجسته شده از سوی رسانه ها از این عزیزان، به تدریج در ذهن مخاطب جای می گیرد، در این زمان کلیشه های ذهنی می تواند تغییر کرده و یا اصلاح شود.

 

امراله حسنی با بیان اینکه معلولین نخبه در جامعه فراوان هستند، گفت: صدها و هزاران معلول تحصیل کرده و توانمند در جامعه هستند که باید باورشان کرد و امکانات اولیه و زیر ساختها را برای فعالیت این عزیزان آماده کرد.

 

وی ضمن درخواست از مدیر مسئول رسانه امید روشندلان که با دعوت از جامعه معلولین و مسئولین و پزشکان و  سایر رسانه ها میزگرد تخصصی تشکیل دهد،اظهار کرد: برای شناخت بهتر معلولان و مشکلاتشان همچنین ارتقا و بهبود کیفیت زندگی آن ها، دولت، نهادهای مرتبط، سازمان های مردم نهاد و البته رسانه ها باید وارد کارزار شوند.