سرود رؤياي آسماني در بيرجند رونمايي شد

سرود رؤیای آسمانی در بیرجند رونمایی شد

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲
سرود رؤياي آسماني با محوريت مردم و کودکان مظلوم غزه با مشارکت کانون فرهنگي هنري مائده شهر آيسک و حوزه هنري خراسان جنوبي با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري و جمعي از مسئولان و هنرمندان رونمايي شد.

مجید نصری مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری خراسان جنوبی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی از رونمایی سرود رؤیای آسمانی خبر داد و گفت: این اثر با محوریت مردم و کودکان مظلوم غزه تولید امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، امام جمعه آیسک و دیگر مسئولان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه تولید و ضبط اثر توسط حوزه هنری خراسان جنوبی با مشارکت کانون فرهنگی هنری مائده شهر آیسک انجام شده است، یادآور شد: همزمان با رونمایی، اثر به صورت جمع خوانی توسط دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی امام حسین (ع) بیرجند اجرا شد.

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به رونمایی قطعه سرود غزه در خون در چند روز گذشته، افزود: این اثر یکی از جدیدترین آثار حوزه هنری است که در قالب سرود دو زبانه فارسی عربی به بیان رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در تقابل با جبهه استکبار جهانی به سرکردگی رژیم غاصب صهیونیستی و  آمریکای جنایتکار پرداخته شده است.

وی در خصوص شناسنامه هنری اثر افزود: شاعر این قطعه سرود مرتضی حیدری آل کثیر. ملودی هادی رادان- آهنگسازی،تنظیم، میکس و مسترینگ مجید نصری- ضبط در استودیو حوزه هنری با اجرای گروه سرود ابناءالاحرار شهرستان بیرجند (تولید واحد موسیقی و سرود حوزه هنری با مشارکت مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج خراسان جنوبی) است.

نصری یادآور شد: از ابتدای امسال به مناسبت های مختلف دفاع مقدس، غزه، محرم و... بالغ بر 12 اثر سرود با همکاری گروه های سرود ابنا الاحرار، مفضال، عقیق، مصباح، فرهنگیان فردوس و... تولید و ضبط شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه های استانی و کشوری یادآور شد: اثر «شهید کاوه» توسط گروه سرود مفضال حائز رتبه اول در بخش دانش آموزی هشتمین جشنواره استانی فانوس شد.

به گفته وی اثر «مرد میدونیم» با اجرای گروه سرود مصباح بیرجند نیز در جشنواره ملی فانوس حائز مقام اول استانی و دوم در کشور شد.

نصری از دیگر تولیدات و آثار به رویداد جوانی جمعیت به اثر «فرشته کوچک» اشاره کرد و گفت: این اثر توسط گروه سرود نصر بشرویه تولید و در بخش رویداد ملی جوانی جمعیت استانداری حائز رتبه برگزیده شد.

وی با بیان اینکه ضبط و تولید همه آثار در استودیو حوزه هنری خراسان جنوبی انجام شده است، از آثار تولید شده امسال به اسوه عشق، ساقی کوثر و یا رضا مولی توسط گروه سرود ابنا الاحرار و اثر یا علی(ع) گروه مفضال، عهد ما گروه سرود عقیق و.... اشاره کرد.