طرح پالايش کتاب در کانون هاي مساجد خراسان جنوبي اجرا مي شود

طرح پالایش کتاب در کانون های مساجد خراسان جنوبی اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲
مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي از اجراي طرح پالايش کتاب در کتابخانه هاي مخزن دار کانون هاي اين استان خبر داد.

حجت الاسلام علی محقی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ازخراسان جنوبی اظهار داشت: در این طرح، کتاب های فرسوده و بلااستفاده کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد با کتاب نو و جدید، جایگزین می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح برای دومین سال متوالی در کتابخانه های کانون های استان اجرا می شود، ادامه داد: طرح جایگزینی کتب فرسوده با نو، در مرحله نخست با استقبال خوب مدیران کانون های فرهنگی هنری روبرو شد به طوری که کتب 23 کتابخانه استان در این طرح پالایش شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کتب کتابخانه های کانون های مساجد، آموزشی و کمک درسی هستند، افزود: این کتب بعد از مدتی به دلیل به روز شدن مباحث آموزشی در سطح کشور، قابلیت استفاده خود را از دست داده و از طرفی برخی دیگر از کتب حوزه های فرهنگی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و ... نیز بعد از چندین سال به دلیل فرسودگی، نیازمند جایگزینی بوده و باید به روزرسانی شوند.

حجت الاسلام محقی سهیمه سال جاری طرح پالایش کتاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی را 20 کتابخانه اعلام کرد و گفت: تلاش می شود این طرح تا پایان آذرماه در این مراکز عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 189 باب کتابخانه مخزن دار و 142 کتابخانه باز در جوار کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی مشغول ارائه خدمات به مخاطبان هستند.