توجه به خانواده و تربيت دختران تراز انقلاب اسلامي از اهداف کانون هاي تخصصي خواهران است

توجه به خانواده و تربیت دختران تراز انقلاب اسلامی از اهداف کانون های تخصصی خواهران است

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام عزيزي با بيان اينکه کانون هاي تخصصي خواهران سبک زندگي ايراني و اسلامي را در جامعه گسترش مي دهند، گفت: توجه به خانواده و تربيت دختران تراز انقلاب اسلامي از برخي اهداف کانون هاي تخصصي خواهران است.

حجت الاسلام علی عزیزی، در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: 30 کانون تخصصی  خواهران در راستاي تقويت فعاليت کانون‌هاي مساجد در حوزه خانواده و بانوان و نقش آفريني بيش از پيش خواهران در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي مسجد محور در مساجد فعال استان راه اندازي  می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان به نقش بانوان در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: زن مسلمان نه در کلام بلکه به گواهی تاریخ و در عمل در تحول اجتماعی جامعه اش نقش بی بدیل داشته و این تحول نه در سطح و ظاهر بلکه در عمق و باطن جامعه یعنی در بطن تک تک افراد و درون خانواده ها شکل گرفته است.

 

وی گفت: بانوان جامعه در عرصه های مختلف  حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس این سرزمین در جبهه و پشت جبهه فعالانه با صبری جمیل اما بصیرانه مجاهدتها کردند.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه  مقام معظم رهبری  همواره به دیده احترام به جایگاه زنان نگریسته است، اظهار کرد:  باید ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد توجه کانون های تخصصی خواهران قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه مطالبه گری صبورانه ، همراهی و همدلی مدبرانه چیزی است که از روحیه زنان بصیر برمی آید، افزود: باید کوشش کرد تا مولفه های سرمایه اجتماعی زنان همچون مشارکت و اعتماد اجتماعی و زمینه سازی برای شکوفایی استعدادها، افزایش یابد به طوری که بتواند هم در جامعه حضور موثر داشته باشند و هم  ارزش های ناب اسلامی و ایرانی را در جامعه  گسترش دهد.