راه اندازي کانون هاي تخصصي خواهران با رويکرد نشاط و تقويت ارزش هاي ناب ديني و اسلامي در جامعه

راه اندازی کانون های تخصصی خواهران با رویکرد نشاط و تقویت ارزش های ناب دینی و اسلامی در جامعه

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲
نوري گفت: راه اندازي کانون هاي تخصصي خواهران با رويکرد توانمند سازي، افزايش نشاط اجتماعي و تقويت ارزش هاي ناب ديني و اسلامي در بين بانوان انجام مي شود.

فاطمه نوری در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در خصوص راه اندازی کانون های تخصصی خواهران گفت:  بانوانی که در خانواده ای اصیل رشد و  پرورش یافته اند، با حضور در مسجد استعدادها و توانمندی هایش شکوفا شده و ارتقا می یابد.

 

مدیر کانون تخصصی خواهران  الزهرا (س)  اظهار داشت: کانون های تخصصی خواهران با حفظ کرامت زنان و با طراحی رویکرد، برنامه های راهبردی و تحول گرا در جهت تقویت استعدادها و خلاقیت های زنان گام بر می دارد ، تا آنها به عنوان زن تراز انقلاب اسلامی در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه ایفای نقش کنند.

 

وی با اشاره به اهداف تاسیس کانون‌های تخصصی خواهران در مساجد، گفت: تخصصی شدن فعالیت‌های خواهران در عرصه‌های زن و خانواده، سبک زندگی، حجاب و عفاف، بزرگداشت فعالیت‌های ملی و مذهبی، آموزش و توانمندسازی بانوان و دختران در مقابله تهاجم فرهنگی دشمنان از مهمترین اولویت‌های برنامه‌های این کانون‌ها است.

 


نوی اظهار داشت: تأکید اسلام بر اهمیت بی‌نظیر نقش زن در خانواده به هیچ‌وجه به معنای مخالفت با حضور زنان در عرصه‌های مختلف نیست، بلکه به معنای اصالت و اولویت «نقش مادری و همسری» در مقابل دیگر فعالیت‌ها و نقش‌هاست، چراکه «بقا و رشد و تعالی» بشر و حفظ آرامش و سلامت جامعه در گروی تحقق این نقش است.