مدرسه تئاتر شبستان با محوريت مساجد در البرز افتتاح شد

مدرسه تئاتر شبستان با محوریت مساجد در البرز افتتاح شد

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲
مدرسه تئاتر شبستان در البرز با حضور جمعي از اساتيد برجسته کشور در قالب دوره هاي آموزشي بازيگري، کارگرداني، نمايش خلاق، نمايش کاغذي و ... با حضور بيش از ۱۵۰ هنرجو در سراي محله شهداي سلامت واقع در محمدشهر برپا شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، حجت الاسلام کاظم شکری در خصوص آیین افتتاحیه جشنواره مدرسه شبستان که چهارشنبه ۲۳ آذر در سرای محله شهدای سلامت برگزار شد گفت: مدرسه تئاتر شبستان با محوریت مساجد و با هدف هم افزایی و هم اندیشی در قالب تبیین مسجد تراز اسلامی طرح ریزی شده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: هدف از برپایی این دوره انسجام بخشی به جریان سازی فرهنگی با نگرش دینی و ایمانی است تا با رویکرد باورهای ایمانی و الهی در عرصه هنر تئاتر بچه های مسجد شاهد رشد و نوآوری باشیم.

 

به گفته وی، اثرگذاری کار در مسجد زمینه ساز رشد جامعه دینی و پویا است تا در این قالب بستر و عرصه رشد ایمانی از نهاد و خاستگاه مسجد تقویت و رشد پیدا کند.

 

 

وی حضور اساتید برجسته و شاخص کشوری را در این دوره مهم خواند و توضیح داد: زبان هنر گویای ارزش های دینی و ایمانی است از این منظر ضروری است با نگرش دقیق و آگاه مند به این عرصه نسبت به تولیدات هنری ارزشی توجه شود. 

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت کار مسجدی عنوان کرد: خاستگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در روند پویایی و رشد مسجد اثرگذار است به ویژه حضور قشر نوجوان و جوان در این جریان می تواند مهم تلقی گردد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: این دوره از تئاتر مدرسه شبستان در سرای محله شهدای مدافع سلامت محمدشهر با همکاری و همراهی شهرداری و شورای شهر محمدشهر به صورت کارگاه ۲ روزه با هدف تقویت هنر تئاتر همراه است.