مسجد خاستگاه رشد هنر متعهد ديني است

مسجد خاستگاه رشد هنر متعهد دینی است

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲
حسين عالم بخش گفت: اجراي طرح مدرسه تئاتر شبستان يک فرصت و جريان با رويکرد احياء هنر تئاتر در مساجد و بازگشت به هنر در مسجد است.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، حسین عالم بخش در جریان افتتاحیه مدرسه تئاتر شبستان گفت: اجرای طرح مدرسه تئاتر شبستان یک فرصت و جریان با رویکرد احیاء هنر تئاتر در مساجد و بازگشت به هنر در مسجد است.

 

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: هنر تئاتر از جمله ابزارهای موثر در رشد و بالندگی شاخص های مختلف فرهنگی با محوریت دینی است.

 

وی با اشاره به اهمیت اثرگذاری کار فرهنگی بیان کرد: بهره مندی از اساتید شاخص و برجسته که از روحیه تعهد و تخصص برخوردار هستند زمینه رشد هنر تئاتر در خاستگاه مساجد است.

 

وی توضیح داد: آموزش تئاتر، سرود، موسیقی از جمله دستاوردهای مبنای در نهاد مسجد است امروز گروه های سرود قوی، گروه های تئاتر و دیگر فعالیت های هنری و فرهنگی در عرصه مسجد ظهور و بروز داشته و دارد.

 

به گفته وی، احیاء و زنده کردن هنر تئاتر در حوزه مسجد بستری مناسب به منظور ارتقاء اندیشه و تقویت سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

 

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: استان البرز از جمله استان های شاخص در حوزه هنری و فرهنگی است به ویژه گروه های هنری تئاتر و سرود قوی در این استان با محوریت مسجد رشد و تربیت یافته اند.

 

گفتنی است، مدرسه تئاتر شبستان در استان البرز چهارشنبه 23 آذر با محوریت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز و با همراهی و هکاری شورای و شهرداری محمدشهر در سرای محله شهدای مدافع سلامت این شهر افتتاح شد و فردا پنجشنبه دومین روز از این طرح کارگاهی 2 روزه است.