ترويج سيره فاطمي در کانون هاي مساجد استان مرکزي

ترویج سیره فاطمی در کانون های مساجد استان مرکزی

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲
برنامه هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي با رويکرد نهادينه سازي فرهنگ فاطمي و بصيرت افزايي در جامعه برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: با فرارسيدن ايام فاطميه و سوگواري شهادت سرور زنان عالم، حضرت زهرا (سلام الله علیها) کانون‌هاي  مساجد استان مرکزی در راستاي عرض ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) و گراميداشت اين ايام فعاليت‌هاي مختلفي را تدارک ديده و تلاش مي‌کنند به همت بچه‌هاي مسجد در ترويج گوشه‌اي از فرهنگ و سبک و سياق زندگي فاطمي نقش‌آفرين باشند.

 

در ايام فاطميه بيش از600 کانون فرهنگي هنري مساجد استان مرکزی اقدام به برگزاري برنامه‌هاي عزاداري، نشست‌هاي بصيرتي و سخنراني مي‌کنند؛ مراسم عزاداري، مجالس وعظ و خطابه و اطعام فاطمي در مساجد به همت کانون‌هاي فرهنگي هنري نيز برگزار مي‌شود.

 


برپايي نمايشگاه کتاب فاطمي، برگزاري مسابقه کتابخواني با موضوع فاطميه و برگزاري مسابقه نقاشي به منظور آشنايي کودکان و نوجوانان با سبک زندگي فاطمي، بازنشر احاديث مرتبط با حضرت فاطمه (س) در بستر فضاي مجازي، برپایی ایستگاه های صلواتی؛ تهيه و توزيع بسته‌هاي مواد غذايي و ذبح گاو و گوسفند و توزيع گوشت بين نيازمندان و ايتام از جمله برنامه‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزی ويژه اين ايام است.