جشنواره مدرسه تئاتر شبستان در البرز به ايستگاه پاياني رسيد

جشنواره مدرسه تئاتر شبستان در البرز به ایستگاه پایانی رسید

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲
جشنواره مدرسه تئاتر شبستان که طي 2 روز به صورت کارگاهي با حضور اساتيد برجسته هنرمند کشوري در محمدشهر کرج برپا شد به ايستگاه پاياني رسيد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، جشنواره مدرسه تئاتر شبستان که طي 2 روز به صورت کارگاهي با حضور اساتيد برجسته هنرمند کشوري در محمدشهر کرج برپا شد به ايستگاه پاياني رسيد. 

 

براساس این گزارش، کلاس های بازیگری ویژه برادران، کلاس های بازیگری ویژه خواهران، تئاتر کاغذی، نمایش خلاق، ادبیات نمایشی و کارگردانی از جمله این کلاس ها و دوره های آموزشی بود که با محوریت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز اجرا شد. 

 

حجت الاسلام کاظم شکری در اختتامیه این آیین با اشاره به اهمیت جایگاه هنر تئاتر در عرصه مساجد گفت: برپایی مدرسه تئاتر شبستان ظرفیت کلانی به منظور رشد و بالندگی برنامه های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: توجه به ارزش های دینی و ایمانی زمینه ساز جریان فرهنگی پیشران در حوزه فرهنگی و هنری است. 

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه هنر تئاتر بچه های مساجد اظهار کرد: رشد و بالندگی مساجد منوط به بهره مندی از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که مجموعه آن را نوجوانان و جوانان هنرمند مسجدی تشکیل می دهند. 

 

وی با بیان اینکه تحقق مسجد تراز اسلامی منوط به همفکری و هم افزایی تمامی عناصر جریان ساز است توضیح داد: نوجوانان و جوانان مسجدی در نهاد و خاستگاه مسجد پرورش پیدا می کنند از این رو توجه به رشد فرهنگی و هنری آنان در قالب طرح مدرسه تئاتر شبستان دیده می شود. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: مدرسه تئاتر شبستان با حضور اساتید برجسته کشوری و ظرفیت نوجوانان و جوانان مسجدی در پیشبرد اهداف فرهنگی متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موثر هستند.