رويکردهاي تشکيلاتي در کانون هاي مساجد با حضور بانوان ميسر خواهد شد

رویکردهای تشکیلاتی در کانون های مساجد با حضور بانوان میسر خواهد شد

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲
مدير کانون تخصصي موعود مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ساوه گفت: رويکردهاي تشکيلاتي در پيگيري فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با حضور بانوان ميسر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: سودابه حسینلو در خصوص برنامه هاي انگيزشي در مسجد برای جوانان گفت: شيوه و راهکارهايي براي جذب جوانان به مسجد وجود دارد مثلا طراحي و رسيدگي به ساختمان مسجد، انجام برنامه هاي فرهنگي و برگزاري کلاس هاي هنري، برگزاري اردوهاي سياحتي و زيارتي، دعوت از مربيان با تجربه، داشتن امام جماعت با ويژگي هاي خاص (مثل خوش رفتاري با جوانان، داشتن تقوا و داشتن توانايي هاي عملي)، تقويت کتابخانه مسجد، تشويق و تحسين جوانان  نمازگزار و دادن هديه، پيدا کردن آسيب که باعث ايجاد فاصله بين جوانان و مساجد شده، تا بتوانند جوانان را جذب و حفظ کنند.

مدير کانون تخصصي موعود مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ساوه افزود: در سيره حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زينب(س) زنان در جامعه حضور و فعاليت هاي متعددي داشته‌اند و در مراسم ها و برنامه ها، حضور چشمگيري داشته‌اند؛ فعاليت زنان در دوران پيروزي انقلاب، شرکت در تظاهرات‌ها، راهپيمايي‌ها، حتي کارهاي گروهي حضور فعالان داشته و اين نشان دهنده الگوي کامل زن مسلمان است.

وی در خصوص نقشي زنان در رساندن مساجد به مسجد تراز اسلامي تصریح کرد:  بانوان منشاء اثرهاي بسيار بزرگي بودند و در زمينه هاي مختلف نقش آفريني کردند و مهمترين پايه ايجاد آرامش رواني در خانه و خانواده و اجتماع هستند زنان با الطاف و مهر و عطوفت می توانند گره گشای مسائل مختلف در مسجد باشند.

حسینلو با بیان اینکه رويکردهاي تشکيلاتي در پيگيري فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با حضور بانوان در مسجد ميسر خواهد شد، ادامه داد: حضور زنان در مسجد از جهات مختلف می تواند روند کارهای تشکیلاتی مسجد را قوت ببخشد.