ايران محيط مناسبي براي داشتن خانواده سالم است

ایران محیط مناسبی برای داشتن خانواده سالم است

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲
اينوخوساکلين با اشاره به اينکه سفر به ايران براي زندگي از بهترين و مهمترين تصميم‌هاي من در زندگي است، گفت: براي من داشتن يک خانواده سالم خيلي مهم بود و ايران محيط مناسبي است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، اجتماع بانوان فاطمی صبح (۲۷ آذر) در حسینیه جماران بیرجند برگزار و دیداری به صورت ویدیو کنفرانسی با بانوی مکزیکی مسلمان شده «سوخی اینوخوسا کلین» برقرار شد.

این بانوی مسلمان شده مکزیکی در این اجتماع با بیان اینکه مدرس زبان اسپانیایی در دانشگاه تهران است، اظهار کرد: حدود ۱۸ است که با خانواده‌ام در ایران زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در یک خانواده کاتولیک مذهبی در جنوب مکزیک به دنیا آمده است، افزود: از کودکی بسیار کنجکاو بود و خیلی سوال در مورد دین داشتم اما متاسفانه جواب برای آن پیدا نمی‌کردم.

اینوخوساکلین ادامه داد: با وجود اینکه در کشور ما خواندن کتاب انجیل عهد قدیم ممنوع بود اما از روی کنجکاوی آن را خیلی مطالعه می‌کردم.

وی با بیان اینکه قبل از مسلمان شدنم، اطلاعات زیادی از ایران نداشتم و چیزهایی که شنیده بودم همان مطالب ضد ایرانی بود، تصریح کرد: زمانی که با همسرم آقای شجره آشنا شدم دیدم رفتارش با بقیه تفاوت دارد به عنوان مثال دست ندادن با نامحرم، روزه گرفتن، نماز خواندن و ...؛ برای من جای سوال بود که چرا او در این زمان که در مرز آمریکا و مکزیک می‌کند به این مسائل اهمیت می‌دهد و این اعتقادش برایم جالب بود.

این مدرس زبان اسپانیایی در دانشگاه تهران ادامه داد: وقتی علت این رفتارها را از او می‌پرسیدم، برایم از دین اسلام می‌گفت.

اینوخوساکلین از تحقیقاتش در مورد دین اسلام گفت و افزود: سفارت ایران ترجمه قرآن و برخی مجلات را به اسپانیایی دریافت کردم لذا کم کم دین اسلام را شناختم و جذب آن شدم.

وی با بیان اینکه همیشه فکر می کردم حضرت عیسی،  خدا است چون اینگونه آموخته بودم متذکر شد: اما زمانی که با قرآن آشنا شدم در سوره توحید خواندم که خدا پسر ندارند و خود فرزند کسی نیست و این خیلی برایم جالب بود و این را بیشتر من را ترغیب می‌کرد که مسلمان باشم.

بانوی مسلمان شده مکزیکی از ماجرای ازدواج با همسرش و اسلام آوردنش گفت و افزود: زمانی که می‌دیدم همسرم در مکزیک برای محرم عزادارای می‌کند برایم خیلی قابل توجه بود تا اینکه برایم از عاشورا و مصیبت اهل بیت(ع) گفت و از آن روز علاقه من به امامان معصوم  و اهل بیت(ع) بیشتر شد.

این مدرس زبان اسپانیایی در دانشگاه تهران با بیان اینکه من نه تنها عاشق اسلام بلکه عاشق اهل بیت(ع) هم شدم، عنوان کرد: برای من داشتن یک خانواده سالم خیلی مهم بود برای همین با همسرم آمدیم ایران تا بچه‌های ما در کشور اسلامی ایران بزرگ شوند چون ایران محیط مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه سفر به ایران برای زندگی از بهترین و مهمترین تصمیم‌های من در زندگی است، افزود: در دین قبلی خودم لباس پوشیده داشتم اما روسری نمی‌پوشیدم لذا زمانی که مسلمان شدم به این درک رسیدم که باید حجاب را کامل کنم چون اعتقاد دارم حجاب نشانه‌ای از پاکدامنی زن است.

اینوخوساکلین تأکید کرد: وقتی حرف خدا را قبول دارم پس باید حجابم را کامل کنم از همین رو در مکزیک تصمیم گرفتم روسری سر کنم و لباس پوشیده بپوشم.

بانوی مسلمان شده مکزیکی ساکن ایران ادامه داد: رسانه‌های بیگانه خوشبختی را در آزادی و بی‌حجابی معنا می‌کنند و تلاش دارند تا فرهنگ بی‌حجابی و برهنگی را در ایران رواج دهند اما باید این فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را حفظ کنید.

«سوخی اینوخوساکلین» متولد ۱۹۷۸ میلادی در «کردنس تبسکو» از کشور مکزیک دارای لیسانس مدیریت اجرایی در مکزیک و فارغ‌التحصیل انستیتو دهخدا است. وی ۱۸ سال است که در ایران زندگی می‌کند و مادر ۲ فرزند دختر(فاطمه، سعیده) و ۲ پسر(مهدی و محمدعلی) است.