دعوت از مهمانان برون مرزي براي جهاد تبيين است

دعوت از مهمانان برون مرزی برای جهاد تبیین است

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام محقي گفت: جهاد تبيين و ارائه بازتاب دقيقي از چهره واقعي جمهوري اسلامي ايران از دلايل دعوت از مهمانان برون مرزي به استان است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی (۲۷ آذر) در اجتماع بانوان فاطمی با ویدئو کنفرانسی حضور بانوی تازه مسلمان شده مکزیکی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: نگاه ما با همکاری مجموعه‌های فرهنگی استان در حوزه جهاد تبیین است چون به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر جهاد تبیین اتفاق نیفتد و ما روایت دقیق و درست را نگوییم دیگران روایت‌ها را نقل خواهند کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: نسل جوان در دانشگاه پذیرای این مدل مهمانان برون مرزی هستند چون در راستای جهاد تبیین بهتر می‌توانند بازتاب دقیقی از چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهند.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه تبیین نگاه زنان خارج از چارچوب جمهوری اسلامی ایران به جامعه بانوان را یکی دیگر از دلایل دعوت از مهمانان برون مرزی به استان دانست و تصریح کرد: خانم فاطمه هوشینو بانوی مسلمان شده ژاپنی که چند ماه قبل به استان سفر کرد، معتقد بود که محصول نطفه و روزی حلال است و نگاهش به جامعه زنان این بود که زن ایرانی چه دارد که توانسته مردانش را به میدان بیاورد.

وی در ادامه بیان کرد: نگاه فوق العاده عجیبی در خارج از جمهوری اسلامی به جایگاه تاثرگذاری زنان ایرانی وجود دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با معرفی کتاب «عروس یمن» برای مطالعه، افزود: این کتاب داستان زندگی زنی به نام «فاطمه مؤمنی» است که مسیر زندگی‌اش او را با ماجرای قیام مردم یمن و مبارزه آنان با تجاوزگری آل‌سعود و همپیمانانش همراه کرده است.

حجت الاسلام محقی با اشاره به اینکه مرحومه خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(ره) یکی دیگر از زنان تاثیرگذار ایرانی است که در پیروزی انقلاب خیلی موثر بود، گفت: این بانو اسوه برای حاجیه «سعدی بدرالدین» همسر «شهید حاج عماد مغنیه شد.