طرح ملي«مسجد، مدرسه، خانواده» مي تواند فتح الفتوح عمليات فرهنگي ما در جامعه باشد

طرح ملی«مسجد، مدرسه، خانواده» می تواند فتح الفتوح عملیات فرهنگی ما در جامعه باشد

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲
حجت الاسلام خداداده گفت: اگر در فرآيند اجرايي اين طرح ملي به اجماع برسيم و مراحل عملياتي طرح به شکل موفق انجام شود، نتيجه آن مي تواند فتح الفتوح برنامه هاي فرهنگي ما در جامعه باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دومین نشست هم اندیشی و هم افزایی طرح ملی «مسجد، مدرس، خانواده» پیش از ظهر امروز با حضور رئیس، معاونان و مدیران این ستاد و مسئولان و مدیرانی از وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش ، مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران(قرارگاه آرمان) ، سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان تبلیغات اسلامی (بنیاد هدایت)، سازمان اوقاف و کانون آموزش پرورش فکری کودکان و نوجوانان به میزبانی این ستاد برگزار شد.

 

 حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای موفق طرح ملی «مسجد مدرسه خانواده» اظها کرد: اگر در فرآیند اجرایی این طرح ملی به اجماع برسیم و مراحل عملیاتی طرح به شکل موفق انجام شود، نتیجه آن می تواند فتح الفتوح برنامه های فرهنگی  ما در جامعه باشد.

 

وی گفت: ستاد کانون های مساجد درتابستان سال جاری در قالب طرح «مسجد کانون نشاط» یک هم افزایی خوب و قابل قبول با وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور داشت که تجربه موفقی بود.

 

3 هزار کانون فرهنگی هنری درمجاورت مدارس قرار دارند 

حجت الاسلام خداداده با بیان ثبت 27 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح کشور تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، کتابخانه های مساجد و ستادهای استانی کانون ها تلاش کرده اند ظرف قریب به 30 سال حضور خود، خدماتی در خور شأن و در حد توان به جامعه و بخصوص قشر جوان و نوجوان ارائه دهند.

 

وی افزود: امروز 27 هزار کانون ثبت شده در سراسر کشور داریم که طبعا بخشی از آنها فعال و بخشی نیز غیرفعال هستند. اما از این تعداد 3 هزار کانون فرهنگی هنری درمجاورت مدارس قرار دارند و باید تلاش کنیم که این کانون ها به بهترین شکل ممکن فعال شوند.