کار تربيتي در مسجد زمانبر و نيازمند صبر راهبردي است

کار تربیتی در مسجد زمانبر و نیازمند صبر راهبردی است

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام خداداده با بيان اينکه کار تربيتي زمانبر است و بايد با صبر راهبردي دنبال شود، گفت: در اين زمينه مي‌توان از برخي از مساجد موفق دنيا، همانند مساجد سنگاپور که بر اتصال علم آموزي و مسجد تمرکز کرده‌اند، به عنوان الگوي موفق استفاده کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دومین روز نشست «طراحی سند راهبردی مرکز رشد و تربیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور» صبح امروز(پنجشنبه، ۱۶ آذر ماه) در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی این ستاد برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،«مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری؛ دکتر «محمد رحمانی»، مدیر اندیشکده «مرآت»؛«مصطفی آمون»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد اردبیل، حجت الاسلام «درخور»، دبیرکارگروه تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ دکتر«نبی»، پژوهشگر و طراح اسناد راهبردی سازمان ها؛ «ابراهیم سلمانی»، مسئول کانون الکوثر تهران، «حسن پور»، مسئول کانون و فعال تربیتی، «موسوی»، مدیرکل آموزش و پژوهش ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور؛ در این نشست حضور داشتند.

کار تربیتی در مسجد زمانبر و نیازمند صبر راهبردی است

 

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین «کمال الدین خداداده»، با تاکید بر حفظ شبکه حاصل از فعالیت های تربیتی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در بلندمدت گفت: ضرورت دارد، موضوع جانشین پروری مربیان تربیتی مساجد مورد اهتمام قرار گیرد و در این زمینه لازم است از تجربیات موفق مجموعه های مذهبی، فرهنگی  و انقلابی همچون بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی الگوبرداری شود.

کار تربیتی در مسجد زمانبر و نیازمند صبر راهبردی است

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه کارتربیتی، فرآیند زمان بر است و باید با یک صبر راهبردی دنبال شود، افزود: در این زمینه می توان از برخی از مساجد موفق دنیا، همانند مساجد سنگاپور که به اتصال علم آموزی و مسجد تمرکز کرده اند، به عنوان الگوی موفق استفاده کرد.

کار تربیتی در مسجد زمانبر و نیازمند صبر راهبردی است

 حجت الاسلام و المسلمین خداداده در ادامه با اشاره به اینکه توزیع حمایت ها از کانون های مساجد باید متناسب با نیاز کانون باشد، خاطر نشان کرد: هوشمند سازی ارایه خدمت باید در قالب پیشخوان خدمت انجام شود تا از این طریق بتوانیم نیازهای عمومی و تخصصی کانون های فرهنگی هنری مساجد را به صورت صحیح پوشش دهیم، از طرفی باید این نیازها مبتنی بر توان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و تعاملات بیرونی تامین شود.

کار تربیتی در مسجد زمانبر و نیازمند صبر راهبردی است

کار تربیتی در مسجد زمانبر و نیازمند صبر راهبردی است

در ابتدای این نشست، دکتر«محمد رحمانی»، توضیحاتی پیرامون فرآیند علمی نشست «طراحی سند راهبردی مرکز رشد و تربیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور» ارایه کرد و نظرات حجت الاسلام و المسلین خداداده دریافت و ایشان هم نکاتی در مورد تکمیل این سند راهبردی بیان کرد.

 یادآور می شود، در روز اول این نشست در روز ۱۵ آذرماه، هم استراتژی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در رابطه با تقویت برنامه‌های تربیتی از جنبه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ابعاد مختلف از سند راهبردی که قرار است ذیل فعالیت ها و برنامه ریزی ستاد در حوزه تربیت تهیه و استخراج شود، بررسی شد.