اثر بخشي ماندگار کانون هاي مساجد در انتقال ارزش هاي ديني به جامعه

اثر بخشی ماندگار کانون های مساجد در انتقال ارزش های دینی به جامعه

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۴۰۲
قاسمي فرزاد گفت: انتقال مفاهيم ديني با زبان هنر اثرگذاري بيشتري دارد که کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در اين زمينه نقش مهمي بر عهده دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، علیرضا قاسمی فرزاد صبح امروز ( یکشنبه 3 دی)  در نشست با مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: کانون های مساجد یکی از مجموعه های مردمی است که در جوار مساجد به صورت کاربردی ارزش های دینی را به  اعضای خود منتقل می کنند.

 

استاندار همدان افزود: انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر اثرگذاری بیشتری در جامعه دارد و کانون های فرهنگی هنری مساجد ای مفاهیم را به صورت کاربردی و در قالب کلاس های متنوع فرهنگی و هنری و متناسب با ذائقه مخاطب به جامعه ارائه می دهند.

 

وی  با اشاره به اثر گذاری زبان هنرگفت:  با توجه به این که هنر بسیار لطیف و زیبا بیان می‌شود می‌توانیم از این مهم به عنوان ابزاری تأثیرگذار در مسیر انتقال ارزش‌های دینی استفاده کنیم.

 

قاسمی فرزاد افزود: یکی از اقداماتی که می تواند در حوزه فرهنگ صورت گیرد و به‌نوعی یک جهاد فرهنگی به شمار می‌رود این است که با فعالیت های متنوع فرهنگی وهنر به مقابله با دشمن بپردازیم.

 

حجت الاسلام علی عزیزی،  نیز در این نشست به وحدت نیروهای مسجد اشاره و بیان کرد:  وحدت بین 5 رکن مسجد یعنی امام جماعت، هیات امنا، خادم ، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری می تواند به جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مسجد کمک کند

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  در ادامه  گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در طی سال بیان کرد.|