رساندن مساجد به تراز اسلامي، حضور زنان را بيش از هر قشري مي طلبد

رساندن مساجد به تراز اسلامی، حضور زنان را بیش از هر قشری می طلبد

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۴۰۲
ابراهيمي گفت: براي رساندن مساجد به تراز اسلامي، بيشتر از هر قشر ديگري بايد زنان را مد نظر قرار داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی، «سميرا ابراهيمي» اظهارکرد: انسجام بخشی به فعاليت‌هاي فرهنگي مهم ترين دليل تاسيس کانون تخصصي خواهران در روستا بود برای این که ازاين پس بتوان برنامه ريزي فعاليت‌ها را به صورت هدفمند و منسجم شکل داد که در اين صورت قطعا اثرات بهتر و بيشتري دارد و از موازي کاري جلوگيري مي‌شود.


مدير کانون فرهنگي هنري شهداي روستای حصاروفر افزود: يکي از برنامه‌هايي که براي دختران لازم است، يادآوري و آموزش رسالت اجتماعي آنها در خانواده و جامعه به عنوان تربيت کننده نسل آتي است؛ دختران و زنان جوان با در نظر گرفتن اين مهم بار مسئوليت اجتماعي و فرهنگي خود را دانسته و براي انجام هر چه بهتر آن برنامه ريزي و تلاش خواهند کرد.


ابراهيمي در پاسخ به اين سوال که با معرفي زنان شاخص موافقيد يا خيرگفت: معرفي زنان شاخص چه در روستا و چه در شهر، باعث ايجاد انگيزه براي ديگر بانوان شده که عليرغم مسئوليت‌هاي زياد در خانه، جايگاه اجتماعي خود را نيز بشناسند و در جامعه تاثيرگذار باشند. معرفي زنان موفق در جامعه که در خانه هم مادراني نمونه هستند، تبليغات سوء غرب را در مورد زن شرقي و مسلمان بي‌اثر مي‌کند.


مدير کانون فرهنگي هنري شهداي روستای حصاروفراز توابع شهرستان شازند گفت: زنان به عنوان تربيت کنندگان نسل آينده، مهم‌ترين و بيشترين نقش را در سعادت يک جامعه دارا هستند.


وي با بيان اينکه مسجد تراز اسلامي مکاني تصميم ساز و تصميم گير در ساحت هاي ديني، تربيتي، فرهنگي، آموزشي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي است، تصريح کرد: براي رساندن مساجد به سطح  تراز اسلامي، بيشتر ازهر قشری بايد زنان را مد نظر قرار داد.

 

ابراهیمی افزود: در جامعه‌ي ايراني، بيشترين مسئوليت تربيت فرزندان بر عهده مادر است و اين مهم اگر براساس آموزه هاي ديني و اخلاقي کهن ما باشد نزديک ترين راه براي رسيدن به مسجد تراز اسلامي است؛ چرا که به طور زنجير وار اين آموزه ها به نسل بعد منتقل مي‌شوند.