بخشي از برنامه‌هاي شبکه اشراق زنجان به فعاليت کانون‌هاي مساجد استان اختصاص مي يابد

بخشی از برنامه‌های شبکه اشراق زنجان به فعالیت کانون‌های مساجد استان اختصاص می یابد

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۲
ستاري گفت: بچه هاي مسجدي مي توانند در مناسبت هاي مختلف سال کليپ هايي از روند فعاليت جوانان و نوجوانان در مسجد تهيه و براي پخش در صدا و سيماي مرکز زنجان ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، «ستاری» معاون سیمای صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار مدیر این ستاد با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های مشترک در این مجموعه با محوریت برنامه های مردم محور، گفت: کانون های مساجد به عنوان حلقه میانی بین مردم ومسئولان ظرفیت مناسبی در این زمینه هستند.

 

وی با یادآوری اینکه از مساجد استان برنامه هایی برای پخش در سیمای مرکز زنجان ارسال می شود، گفت: لازم است تا مردم با تهیه و ارسال برنامه های رسانه ای برای صدا و سیما آشنا شوند.

 

ستاری با اشاره به اینکه برنامه « ما و سردار» به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار سید رضی موسوی می تواند به عنوان برنامه مشترک بین این دومجموعه در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: در این برنامه بچه های مسجدی دلنوشته، دکلمه، نقاشی و هر اثر هنری مرتبط با سردار را می توانند در قالب کلیپ با گوشی خود ضبط و برای نمایش به صدا و سیمای مرکز زنجان ارسال کنند.

 

معاون سیمای صدا و سیمای مرکز زنجان از اختصاص بخشی از آنتن شبکه اشراق زنجان به برنامه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: بچه های مسجدی می توانند در مناسبت های مختلف سال کلیپ هایی را از روند فعالیت جوانان و نوجوانان در مسجد تهیه و برای پخش در صدا و سیمای مرکز زنجان ارسال کنند.

 

به گفته وی، بازخوانی سرود، کارهای دسته جمعی در مساجد، تک خوانی، تزئین مسجد در مناسبت ها و ... می تواند به عنوان سوژه مورد توجه بچه های مسجدی قرار گیرد.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد روحیه نشاط و امیدآفرینی در مساجد یکی از رویکردهای اصلی ستاد کانون های فرهنگی هنری استان در مساجد است، گفت: در همین راستا زنجان به عنوان استان پایلوت دوره آموزشی «مدرسه، تئاتر شبستان» را با حضور جمعی از اساتید کشوری برای بچه های مسجدی هنرمند اجرا کرد.

 

محسن اسلامی ادامه داد: در حال حاضر 29 گروه نمایشی از بچه های مسجدی، آثار خود را برای رقابت در بخش کشوری این برنامه در سامانه بچه های مسجدی به ثبت رساندند.

 

وی به ظرفیت کانون های تخصصی خواهران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: 25 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان زنجان راه اندازی شده است که به صورت تخصصی در حوزه بانوان فعالیت می کند.

 

اسلامی، برگزاری رویدادفرهنگی «ما و سردار» را شروع خوبی برای برگزاری برنامه های مشترک صدا و سیمای مرکز زنجان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خواند.