برگزاري برنامه «از لسان امام تا دقايقي با ياد امام راحل» در خمين

برگزاری برنامه «از لسان امام تا دقایقی با یاد امام راحل» در خمین

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۲
مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي گفت: برگزاري برنامه هاي فرهنگي از لسان امام تا دقايقي با ياد امام خميني( ره)‌ در هفته فرهنگي خمين در مساجد اين شهرستان هدفگذاري شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: مرتضي انقاني هفته فرهنگي شهرستان خمين به همين مناسبت‌ها نامگذاري شده و کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد نيز برنامه‌هايي در اين هفته تدارک ديده است.

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي افزود: بيان گفتارها و ديدگاه‌هاي حضرت امام خميني (ره) در موارد شخصيت حضرت صديقه کبري (س)، مردم مظلوم فلسطين و فرماندهان پاسدار شهيد از برنامه‌هايي است که با عنوان «دقايقي با ياد امام خميني (ره)» در هفته فرهنگي خمين توسط ائمه جماعات در مساجد برگزار مي‌شود.

وي تصريح کرد: طرح هر مسجد يک ختم قرآن کريم در ۷۰ مسجد که داراي کانون فرهنگي هنري هستند و کرسي تلاوت در مساجد با حضور قاريان قرآن کريم شهرستان خمين در اين هفته اجرا و ثواب آن تقديم به روح پرفتوح حضرت امام خميني (ره) مي‌شود.

انقاني از برگزاري مسابقه فرهنگي با عنوان «از لسان امام» ويژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال خبر داد و گفت: در اين مسابقه فرد شرکت کننده يکي از اشعار ديوان امام (ره) را قرائت و تصوير و صداي خود را ضبط و به آدرس مجازي ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد ارسال مي‌کند؛ در پايان از برگزيدگان آن با اهداي جوايزي تقدير به عمل مي‌آيد.

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي در ادامه به برگزاري مسابقه کتابخواني از کتاب «سه ديدار با مردي که از فراسوي باور ما مي‌آمد» اشاره کرد و افزود: اين ستاد برشي از کتاب «سه ديدار با مردي که از فراسوي باور ما مي‌آمد» مربوط به زندگينامه حضرت امام خميني (ره) را چاپ و به صورت جزوه طراحي و براي برگزاري مسابقه در هفته فرهنگي خمين بين اعضاي کانون‌هاي مساجد شهرستان خمين توزيع مي‌کند.

وي اظهار کرد: اين مسابقه در پايان هفته فرهنگي خمين به صورت آنلاين برگزار مي‌شود و شرکت کنندگان با ورود به لينک مخصوص مسابقه مي‌توانند به سوالات آن پاسخ دهند.

انقاني ادامه داد: نادر ابراهيمي نويسنده کتاب سه ديدار با مردي که از فراسوي باور ما مي‌آمد، ابعاد مختلف شخصيتي امام خميني (ره) را در قالب داستان بلندي بررسي مي‌کند.

گفتني است، هفته فرهنگي خمين با عنوان "برآستان آفتاب" از ۱۲ تا ۱۸ دي ماه جاري در بيت تاريخي امام خميني (ره) با محوريت مقاومت و غزه برگزار شود.