تقدير از مادران پايگاه اجتماعي شهرک شهدا در زنجان

تقدیر از مادران پایگاه اجتماعی شهرک شهدا در زنجان

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲
درآستانه ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، به همت اوقاف و امور خيريه شهرستان زنجان، بهزيستي استان و ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان زنجان مادران پايگاه اجتماعي شهرک شهدا تقدير شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، در این مراسم امام جماعت مسجد ثارالله شهرک شهدای زنجان با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به تشریح جایگاه زن قبل و بعد از اسلام پرداخت و گفت: اسلام مقام زن را در دو حیطه همسری و مادری بسیار مورد توجه قرار داده و از این دو جهت برای زنان جایگاه و منزلت ویژه‌ای ترسیم کرده است.

 

حجت الاسلام نصیری با بیان اینکه در نگاه اسلام خانواده دارای منزلت و قداست خاصی است، گفت: از آنجا که زن مدیر خانواده به شمار می‌رود، بیشترین نقش را در این زمینه به خود اختصاص ‌داده و با توجه به مقام آرامش دهی زن باید توجه داشت که زنان بالاترین نقش را در حفظ کیان خانواده بر عهده دارند.

 

به گفته وی، آرامش و امنیت روانی که زن می‌تواند در خانه به همسر خود بدهد بی‌بدیل بوده و قرآن هم بر این نکته تاکید می‌کند.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز به رویکرد این مجموعه در ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه با محوریت مساجد اشاره کرد و گفت: در همین راستا کانون های مساجد استان زنجان برنامه های مشترکی با دستگاه های اجرایی برگزار می کند.

 

اسلامی ادامه داد: هم افزایی و تعامل در اجرای برنامه های امیدآفرین در مساجد می تواند به نشاط آوری و امیدآفرینی در جامعه منجر شود.

 

لازم به یادآوری است که پایگاه اجتماعی شهرک شهدای زنجان مامن زنان و دختران در معرض آسیب است که با شناسایی این افراد در منطقه شهرک شهدا در تلاش است با برگزاری کلاس های مهارت زندگی، این معضلات را به حداقل کاهش دهد.