نشست هم‌انديشي مديران کانون‌هاي فرهنگي‌هنري مساجد با امام جمعه هفشجان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد با امام جمعه هفشجان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲
مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با حجت الاسلام حسيني، امام جمعه شهر هفشجان و حجت الاسلام حجت پناه، مدير ستاد کانون هاي مساجد چهارمحال و بختياري ديدار و گفتگوکردند

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، نشست هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد هفشجان با حضورحجت الاسلام و المسلمین یاسین حسینی، امام جمعه شهر هفشجان، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، رئیس و اعضای شورای اسلامی هفشجان، ائمه جماعات و هیات امنای مساجد در حسینیه حضرت ثارالله( علیه السلام) هفشجان برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اینکه در مساجدی که امام جماعت وجود دارد، معرفی مدیر کانون با ایشان است، افزود: در مساجد فاقد امام جماعت ائمه جمعه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد را معرفی خواهند کرد. 

 

وی ادامه داد: مدیران کانون هایی که پرسش نامه ارسالی را تکمیل نکرده اند، بایستی هرچه زودتر نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند و نسبت به اعلام اموال مازاد و مورد نیاز خود دقت کافی داشته باشند و در قسمت انتقادها و پیشنهادها مطالب خود را ذکر کرده تا در ستاد مورد بررسی قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد، بازوی فرهنگی امام جماعت است، افزود: وحدت فیمابین کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، هیات های مذهبی و سایر تشکل های مردمی در برنامه های اجرایی مدنظر است و همچنین ظرفیت کانون های تخصصی خادمیاران می تواند بسیاری از مشکلات جوانان و نوجوانان را حل نماید.

 

در این نشست شیوه نامه صدور و تمدید مجوز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و صدور احکام مسئولیت مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جوار مساجد و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی- ایرانی تشریح گردید.

 


در ادامه نشست گزارش فعالیت مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد ارائه گردیده وپیشنهادها و راهکارهای عملی در راستای اجرای بهتر فعالیت های کانون ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

این سلسله نشست ها با محوریت امامان جمعه با حضور خادمیاران رضوی و مسئولان کانون‌های محله ای خدمت رضوی در شهرستان ها در راستای هم اندیشی، هم افزایی و تشریک مساعی در دفاتر امام جمعه برگزار می گردد.

 

گفتنی است، یک باب کانون تخصصی خواهران و 13 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد هفشجان تاسیس گردیده و مشغول فعالیت می باشند.