برنامه‌هاي تربيتي مشترک بين دستگاه‌هاي متولي امور مساجد، مدارس و دانشگاه‌هاي زنجان اجرا مي شود

برنامه‌های تربیتی مشترک بین دستگاه‌های متولی امور مساجد، مدارس و دانشگاه‌های زنجان اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲
به گفته اسلامي، در راستاي تقويت بُعد تربيتي دانش آموزان و دانشجويان، برنامه‌هاي مشترک في مابين فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، شوراي سياست گذاري ائمه جمعه و دفتر نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان و ستاد کانون هاي مساجد زنجان اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در کارگروه مشترک دستگاه های متولی مسجد، مدرسه و دانشگاه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی با اشاره به برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان اظهار کرد: کانون های مساجد یکی از اعضای اصلی اجلاس نماز است و با توجه به شعار این دوره از اجلاسیه با عنوان« نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» توجه به این سه مجموعه تاثیرگذار در امر تربیت نسل نو امری مهم تلقی می شود.

 

محسن اسلامی با یادآوری اینکه استان زنجان به عنوان استان مجری فعالیت های مشترک مبتنی بر اجلاس نماز انتخاب شده است، تصریح کرد: با مشارکت آموزش و پرورش، دانشگاه های استان و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان طرح جامع و قابل اجرا در این مراکز طراحی و اجرا کرد.

 

وی به اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در روزهای یکشنبه هر هفته در مدارس استان زنجان اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد با کمبود مربی تربیتی و آموزشی مواجه است که انتظار می رود از ظرفیت دانشجویان استفاده شود.

 

اسلامی به اکران فیلم در مناطق محروم استان از طریق سینما سیار در مساجد اشاره کرد و گفت: ستاد کانون های مساجد استان از ظرفیت لازم برای اکران فیلم در مدارس برخوردار است و با همکاری آموزش و پرورش می تواند زمینه استفاده تمام دانش آموزان از فیلم های روز را به صورت نیم بها فراهم کند.

 

وی با یادآوری اینکه می توان از نقشه مهندسی فرهنگی برای ارتباط بیشتر دانش آموزان با مساجد استفاده کرد و گفت: در نوزدهمین پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز به پیوند مسجد و مدرسه با محوریت امام جماعت تاکید شده است.