ضرورت استفاده از ظرفيت کانون هاي مساجد براي توزيع عدالت فرهنگي

ضرورت استفاده از ظرفیت کانون های مساجد برای توزیع عدالت فرهنگی

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲
به گفته حسني، کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان گسترده ترين شبکه اجتماعي کشور ظرفيت خوبي براي توزيع عدالت فرهنگي در کشور بالاخص در مناطق محروم هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در کارگروه مشترک دستگاه های متولی مسجد، مدرسه و دانشگاه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بر ضرورت عدالت فرهنگی در تمام مناطق و برای همه اقشار جامعه اشاره کرد و یادآور شد: سینما سیار ظرفیت خوبی است که تمام مردم بالاخص در مناطق محروم از امکانات فرهنگی برخوردار شوند.

 

این مسئول به تجهیز کتابخانه ها مخصوصا در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در دانشگاه ها نیز می توانیم با انجمن های دانشجویی کارهای فرهنگی مشترک اجرا کنیم و از ظرفیت کانون های مساجد به عنوان گسترده ترین شبکه اجتماعی بهره مند شویم.

 

وی با اشاره به اینکه در نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی نیز به موضوع پیوند مسجد و مدرسه اشاره شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه برای حضور روحانی در مدارس، ایجاد خانه های قرآنی واجرای برنامه های فرهنگی هنری و آموزشی در مناطق کم برخورداردر نقشه مهندسی فرهنگی پیش بینی شده است و ضمانت اجرایی دارد.