تاکيد به طرح «پيوند مسجد و مدرسه» در سند تحول بنيادين

تاکید به طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در سند تحول بنیادین

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲
اسماعيلي با اشاره به اينکه طرح پيوند مسجد و مدرسه در سند تحول بنيادين مورد تاکيد است، از آمادگي آموزش و پرورش براي اجراي برنامه هاي تربيتي مشترک با کانون هاي مساجد تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در در کارگروه مشترک دستگاه های متولی مسجد، مدرسه و دانشگاه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه در سند تحول بنیادین نیز مباحث مربوط به ارتباط مسجد و مدرسه بیان شده است، خاطرنشان کرد: در برخی از مدارس استان زنجان بستر برای اکران فیلم در قالب سینما سیار فراهم است و می توانیم در راستای توانمندسازی دانش آموزان و خانواده ها فیلم های آموزشی اکران کنیم.

 

این مسئول به اجرای طرح عهدواره به رنگ قنوت در 40 مدرسه استان زنجان از سری برنامه های سی امین اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و یادآور شد: این طرح برای 20 هزار دانش آموز زنجانی با حضور اساتید حوزه تخصصی نماز قم برگزار شد.

 

وی به اجرای طرح «برپا» ویژه دانش آموزان سمپاد نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش آموزان در اردوهای سه روزه در دانشگاه مستقر می شوند و مباحث تربیتی و آموزشی برای این دانش آموزان اجرا می گردد که مشابه این طرح را می توانیم برای سایر دانش آموزان نیز اجرا کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر مستمربودن برنامه های آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اجرای این برنامه ها بالاخص در مدارس آسیب پذیر یک امر مهم است.

 

رئیس شورای سیاستگذار ائمه جمعه استان و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان نیز در سخنانی بر ضرورت تعیین هدف در اجرای طرح و برنامه تاکید کرد و گفت: بعد از تعین هدف و وظایف هر یک از دستگاه های متولی، می توان نقشه راه ترسیم کرد.

 

حجت الاسلام علی قره داغی با اشاره به اینکه برای ارتباط بین مسجد و دانشگاه از بُعد تربیتی باید راهکار تعریف کرد، گفت: یکی از مواردی که می توان به ارتباط روحانی با دانشجو یا دانش آموز منجر شود روحانی مسجد است که برگزاری آیین های اعتکاف در مساجد این زمینه را فراهم می سازد.