اعلام آمادگي سه‌هزار کانون براي اجراي طرح ملي «مسجد پايگاه قرآن»

اعلام آمادگی سه‌هزار کانون برای اجرای طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن»

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲
محمدتقي محمديان در نشست انديشه ورز طرح ملي «مسجد پايگاه قرآن» گفت: سه هزار باب از اين مراکز در سراسر کشور براي اجراي طرح «مسجد پايگاه قرآن» اعلام آمادگي کرده اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان «محمدتقی محمدیان» در نشست  اندیشه ورزی طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» در جمع قاریان و متولیان مراکز و فعالیت های قرآنی استان اصفهان اظهارداشت: از میان ۲۶ هزار باب کانون فرهنگی هنری مسجد سراسر کشور، سه هزار باب آن برای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

 

مدیرکل استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: این اعلام آمادگی در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده و باقی مراکز نیز قادر به ثبت این موضوع و اعلام آمادگی هستند.

 

وی ادامه داد:امکان ایجاد پایگاه قرآنی در تمامی مساجد وجود دارد ولی باید مدیران کانون های فرهنگی هنری بستر را فراهم کنند تا با جذب افراد توانمند در این حوزه زمینه همکاری و ایجاد برنامه هایی از قبیل کرسی های تلاوت را به وجود آورند.

 

محمدیان با بیان اینکه نزدیک به ۲ هزار قاری ‌قرآن از طریق سامانه بچه های مسجد آمادگی خود را برای طرح ملی مسجد پایگاه قرآن اعلام کرده اند، خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها و توانایی های افراد برای تلاوت، تفسیر، مجری و برنامه های متناسب با این موضوع توسط کانونهای مساجد رقم می خورد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت نهادهای دولتی و غیردولتی برای فعالیت های قرآنی مساجد بکار گرفته می شود تا بر کیفیت و کمیت برنامه ها افزوده شود.

 

مشاور رئیس ستاد کانون های مساجد کشور همچنین به برگزاری کرسی های تلاوت در مساجد اشاره کرد و اذعان داشت: تا سالروز مبعث پیامبر(ص) ۱۴۰۰ کرسی تلاوت توسط کانون های فرهنگی هنری انجام می شود که این هدف گذاری امسال برای این طرح در کنار دیگر فعالیت های فرهنگی این حوزه است.

 

وی با بیان اینکه تولید نرم افزار برای ارتباط مساجد با قاریان، مفسران و چهره های قرآنی مدنظر قرار گرفته، گفت: این نرم افزار شرایط دسترسی به چهره های قرآنی محلی، استانی و ملی را تسهیل می کند.

 

محمدیان طرح های قرآنی مساجد را فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت های قرآنی بیان کرد و افزود: نسل جدید از این خدمات بهره خواهند برد و چهره های فعال این عرصه نیز شناسایی و رشد پیدا خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: توسعه کیفیت برنامه ها و رشد استعدادها مستلزم ارائه برنامه توسط هر کانون و همکاری دیگر نهادها با کانون های فرهنگی هنری است.