برپايي طرح مسجد پايگاه قرآني تعمق بخشي به فرهنگ قرآن در جامعه است

برپایی طرح مسجد پایگاه قرآنی تعمق بخشی به فرهنگ قرآن در جامعه است

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲
جابري انصاري با اشاره به اهميت بسط و گسترش شعائر ديني و الهي با محوريت مسجد گفت: برپايي طرح مسجد پايگاه قرآني تعمق بخشي به فرهنگ قرآن در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، سعید جابری انصاری در رابطه با برپایی ویژه برنامه های محوری در مساجد استان با عنوان طرح مسجد پایگاه قرآنی گفت: تعمق بخشی و گسترش معارف بالای قرآنی راهبرد کلانی در جریان روند فعالیت های مساجد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: ظرفیت عظیم مردمی در عرصه های مختلف بخشی از شاخصه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد است به ویژه آنکه در بستر عرصه ترویج قرآنی نیز هر یک کارآمد عمل می کنند.

 

به گفته وی، احیای نقش مسجد به واسطه ترویج فرهنگی دینی، توانمندسازی، کادرسازی و جریان بخصی نیروهای توانمند مسجدی است که این مهم با تقویت باورهای ایمانی و الهی محقق می گردد.

 

وی با اشاره به ضرورت تعمق بخشی فرهنگ دینی و احیاء آن توضیح داد: امروز در هجمه های استکباری یکی از مهمترین سنگرها باور به نقش و جایگاه مسجد است و قرآن کریم از اصلی ترین محورهای این مسیر است از این رو با باور به آموزه های آن و عمل گرایی می توان در برابر تعدی استکبار مقاومت کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: جمع خوانی قرآن کریم و حضور اهالی محل به ویژه نوجوانان و جوانان در جریان طرح پایگاه قرآنی مساجد اهمیت اساسی دارد.