کانون‌هاي مستقر در مساجد با هم‌افزايي بين دستگاه‌هاي دخيل مي توانندبه رونق هر چه بيشتر و بهتر مساجد با محوريت مردم محله کمک کنند

کانون‌های مستقر در مساجد با هم‌افزایی بین دستگاه‌های دخیل می توانندبه رونق هر چه بیشتر و بهتر مساجد با محوریت مردم محله کمک کنند

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲
مديرکل ورزش وجوانان استان تصريح کرد:کانون‌هاي مستقر در مساجد با هم‌افزايي بين دستگاه‌هاي دخيل در اين امر مي‌توانند نقش مهمي را ايفا کنندونيازمند ساماندهي و تهيه سازوکار متناسب‌ با عملکرد مساجد هستيم تا به رونق هر چه بيشتر و بهتر مساجد با محوريت مردم محله کمک شود.

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان؛ میثم پاریزی در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با وی ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی؛ با اشاره به این که مساجد به عنوان مرکز تصمیات هر محله نقش مهمی در گذشته داشته‌اند، اما اکنون این نقش بسیار کم‌رنگ‌تر شده‌؛ تصریح کرد: امروز نگاه به مساجد مساجد بیشتر  به عنوان نمازخانه‌ است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: در صورتی که مساجد با ظرفیت‌های خوبی که در زمینه تحکیم بنیان‌ خانواده و اجتماع دارند می‌تواند جمعیت غالب منطقه را جذب و باعث اصلاح آسیب‌های اجتماعی شود.
وی با تاکید بر این که باید نگاه خود را به مساجد تغییر دهیم، اذعان کرد: با آموزش‌های لازم به افراد تأثیرگذار در این بخش، مساجد می‌توانند بهترین پایگاه برای حفظ و حراست فرزندان ما شوند.
پاریزی ادامه داد: مساجد محل خوبی برای تجربه زندگی اجتماعی در مکانی امن هستند  و باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تغییر نقش مساجد از نمازخانه به پایگاه‌های تصمیم‌گیری و مشاوره‌ای انجام شود.
وی یکی از آسیب‌های این حوزه را موازی‌کاری دستگاه‌های اداری در امر پرداختن به مسجد دانست و تصریح کرد: کانون‌های مستقر در مساجد با هم‌افزایی بین دستگاه‌های دخیل در این امر می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: نیازمند ساماندهی و تهیه سازوکار متناسب‌ با عملکرد مساجد هستیم تا به رونق هر چه بیشتر و بهتر مساجد با محوریت مردم محله کمک شود.
وی ادامه داد: متولیان‌ امر مساجد تأثیر بسیار زیادی در جذب اقشار مختلف مردم به مساجد دارند و این امر نیازمند رصد و پیگیری از سوی مسئولان مربوطه است که باید در این حوزه به طور جدی ورود کنیم تا ریل‌گذاری مناسبی برای آینده جوانان جامعه صورت بگیرد و امیدوارم که در این  امر قدم‌های خوبی برداشته شود.
در ابتدای این دیدار علی مهدی‌خانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان هم با ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‌های کانون‌ها گفت: مخاطب ما و شما مشترک است که می‌توان برنامه‌های مشترکی انجام داد