استفاده از ظرفيت مساجد دانشگاهي در نهضت بازگشت به مسجد

استفاده از ظرفیت مساجد دانشگاهی در نهضت بازگشت به مسجد

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲
حجت الاسلام قره داغي به وجود پنج مسجد در دانشگاه هاي استان زنجان اشاره کرد و گفت: همه اين مساجد فعال است و مي توان از ظرفيت آن براي پيوند دانشجويان با مساجد استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، حجت الاسلام قره داغی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان زنجان در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به فعالیت های این نهاد در دانشگاه های استان گفت: در حوزه تحکیم بنیان خانواده طرح ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه درصد ازدواج های دانشجویی در بازه زمانی 97 تا 1401 در دانشگاه های استان زنجان 2.3 درصد است، گفت: در زمینه ازدواج های دانشجویی در جایگاه خوبی قرار داریم.

 

حجت الاسلام قره داغی به اجرای طرح «حامیم» ویژه دانشجویان دانشگاه های استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این طرح برای 170 نفر از دانشجویان دوره های آموزشی 14 روزه برگزار شد.

 

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان زنجان در مورد پیوند مسجد، مدرسه و دانشگاه نیز گفت: ما آمادگی خود را برای برگزاری اردوهای مهارتی و تربیتی برای دانش آموزان در دانشگاه اعلام می کنیم.

 

وی به تحصیل 28 هزار دانشجو در دانشگاه های استان زنجان اشاره کرد و گفت: پنج مسجد در دانشگاه های استان زنجان وجود دارد که می توان از ظرفیت این مساجد برای تربیت نیروی در تراز انقلاب استفاده کرد.

 

حجت الاسلام قره داغی در ادامه از اجرای طرح رسانه استادی با هدف ابراز نظر و عقیده اساتید و قشر فرهیخته با مقبولیت اجتماعی در مسائل عمومی خبر داد و گفت: دوره سواد رسانه ای و هوش مصنوعی را نیز با همکاران دفتر نهاد و اساتید مسئول کمیته ها و مدیران گروه معارف پیش می بریم.

 

به گفته رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان زنجان، در بهمن ماه امسال 270 زوج به صورت اختصاصی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی به نهضت بازگشت به مسجد اشاره کرد و گفت: در همین راستا مقام معظم رهبری به ایجاد پایگاه های قرآنی در مساجد تاکید ویژه ای دارند.

 

محسن اسلامی به راه اندازی 25 کانون تخصصی خواهران در مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: در راستای تکریم خانواده های قرآنی، عملیات لشکر فرشته ها در بین کانون های فرهنگی هنری خواهران استان زنجان اجرا می شود.