راه اندازي پايگاه هاي قرآني در مساجد گامي در جهت رفع مهجوريت قرآن است

راه اندازی پایگاه های قرآنی در مساجد گامی در جهت رفع مهجوریت قرآن است

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲
اسلامي با اشاره به همت کانون هاي مساجد استان زنجان در راه اندازي پايگاه هاي قرآني در مساجد گفت: بايد تلاش کنيم تا «هر مسجد، يک پايگاه قرآن» را به يک گفتمان تبديل کنيم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در دیدار با مدیران موسسات قرآنی زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی اظهار کرد: در همین راستا کانون های مساجد به فرمان رهبری لبیک گفت و راه اندازی پایگاه های قرآنی در مساجد را در دستور کار خود قرار داد.

 

وی با یادآوری اینکه پایگاه قرآن یعنی مسجدی که علاوه برفعالیت های عمومی قرآن مانند کلاس های آموزش قرائت، طرح تلاوت نور روزانه، جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن در طول سال، اقدام به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم نماید.

 

اسلامی با تشریح تلاوت مجلسی قرآن کریم خاطرنشان کرد: جلسات تلاوت مجلسی قرآن کریم، جلساتی هستند که در آن قاریان قرآن به مدت حدود یک ساعت به تلاوت پرداخته و مستمعین فقط برای شنیدن قرآن و توجه به معنی آیات در جلسه حاضر باشند.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: در طرح هر مسجد، یک پایگاه قرآنی، مساجدی که پایگاه قرآنی هستند با چند مسجد دیگر نزدیک خود ارتباط برقرار می کند و شبکه مساجد محلات را تشکیل می دهند و با همکاری یکدیگر برنامه های مشترک قرآنی را هر مرتبه در یک مسجد برگزار می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی پایگاه های قرآنی امیدواریم مهجوریت قرآن کریم را برطرف کنیم، گفت: باید تلاش کنیم تا «هر مسجد، یک پایگاه قرآن» را به یک گفتمان تبدیل کنیم.

 

در ادامه جلسات هر یک از مدیران موسسات قرآنی نقطه نظرات خود در راه اندازی پایگاه های قرآنی و ثبت اسامی قاریان قرآن در سامانه بچه های مسجد را اعلام کردند.