عمليات لشکر فرشته ها در کانون تخصصي خواهران مسجد حضرت صديقه الزهرا(س) فرديس برپا شد

عملیات لشکر فرشته ها در کانون تخصصی خواهران مسجد حضرت صدیقه الزهرا(س) فردیس برپا شد

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲
سليمي با اشاره به اهميت اجراي طرح عمليات لشکر فرشته ها گفت: تجليل از 2 مادر خانواده قرآني مسجد صديقه الزهرا (س) واقع در شهرستان فرديس به منظور ترويج فرهنگ قرآني و ارتقاء نقش مادران در اين مهم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، حکیمه سلیمی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه ترویج فرهنگ قرآنی در میان خانواده گفت: خانواده های قرآنی بخش عمده ای از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند

 

مدیر کانون تخصصی خواهران مسجد صدیقه الزهرا(س) با اشاره به اهميت اجراي طرح عمليات لشکر فرشته ها گفت: تجليل از 2 مادر خانواده قرآني مسجد صديقه الزهرا (س) واقع در شهرستان فرديس به منظور ترويج فرهنگ قرآني و ارتقاء نقش مادران در اين مهم برگزار شد.

 

به گفته وی، مادران به عنوان راهبران اصلی خانواده تلقی می شوند و تعالی و مرتبه خودسازی و رشد آن ها زمینه تعالی و رشد یک جامعه است

 

سلیمی با بیان اهمیت اجرای طرح لشکر فرشته ها عنوان کرد: نخستین عملیات محوری کانون های تخصصی بانوان با عنوان عملیات لشکر فرشته ها، گامی در مسیر رشد و تعالی جایگاه خواهران در پیشبرد اهداف نظام عالی جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

 

مدیرکانون تخصصی خواهران مسجد حضرت صدیقه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: تجلیل از این 2 مادر خانواده قرآنی با توجه به تأمل و تدبر آنان در کسب معارف عالی قرآن کریم است

 

گفتنی است، طرح لشکر فرشته‌ها از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه اجرا می شود و بر این اساس هر کانون تخصصی خواهران مجری شناسایی و ثبت حداقل یک خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد و تجلیل از این خانواده‌ها است.

 

مولفه های گروه اول: خانواده‌های دارای سه یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند.

 

مولفه های گروه دوم: خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد، از دیگر شاخص‌ها در تجلیل از خانواده‌های قرآنی است.

 

مولفه های گروه سوم: خانواده واقف و خیر قرآنی در برگزاری برنامه‌های قرآنی، خانواده دارای هنرمند فعال در عرضه تولیدات فرهنگی و هنری قرآنی، خانواده‌ای که در شرایط ویژه از ظرفیت حداقلی استفاده مجاهدانه در امر فعالیت قرآنی دارد و خانواده‌ای که سه نسل در امر تعلیم قرآن هستند، از دیگر شاخصه‌ها در این تکریم‌ها به شمار می‌رود.