تکريم از خانواده قرآني آقاي ذاکري در روستاي الوسجرد ساوه

تکریم از خانواده قرآنی آقای ذاکری در روستای الوسجرد ساوه

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲
به همت کانون تخصصي خواهران الزهرا(س)، خانواده قرآني آقاي ذاکري، در روستاي الوسجرد ساوه با حضور اهالي روستا تقدير شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: اجراي طرح «لشکر فرشته ها» با محوريت تجليل از خانواده هاي قرآني از برنامه هاي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است که در دستور کار کانون هاي تخصصي خواهران قرار گرفته است.

در اين طرح کانون تخصصي خواهران مجري شناسايي و ثبت حداقل يک خانواده قرآني در سامانه بچه‌هاي مسجد و تجليل از اين خانواده‌ها هستند،که اين طرح از ايام والادت با سعادت حضرت زهرا (س) در سطح کانون ها آغاز شد و ديدار و تجليل از خانواده‌هاي قرآني با محوريت تجليل از مادر خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

در اين طرح خانواده‌اي که پدر و يا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌هاي داراي ۳ يا بيشتر حافظ کل يا ۲۰ جز قرآن باشند، خانواده‌اي که پدر و يا مادر و يا ديگر اعضاي خانواده جزو رتبه‌هاي برتر استاني يا کشوري در مسابقات قرآن کريم باشند مورد تجليل قرار مي گيرند.

همچنين خانواده داراي فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز يا کل قرآن، خانواده داراي حافظ روشندل يا معلوليت جسمي حرکتي، خانواده داراي مفسر، مترجم يا مبلغ قرآني و خانواده‌اي که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد نيز از ديگر شاخص هاي تقدير در طرح لشکر فرشته ها هستند.

در اين طرح از خانواده واقف و خير قرآني در برگزاري برنامه‌هاي قرآني، خانواده داراي هنرمند فعال در عرضه توليدات فرهنگي و هنري قرآني، خانواده‌اي که در شرايط ويژه از ظرفيت حداقلي استفاده مجاهدانه در امر فعاليت قرآني دارد و خانواده‌اي که سه نسل در امر تعليم قرآن هستند نيز تجليل مي شود.

در اين روستا کانون فرهنگي هنري تخصصي خواهران الزهرا(س) روستاي الوسجرد ساوه، همزمان با شب اول ماه مبارک رجب، خانواده قرآني آقاي ذاکري را شناسايي و مادر خانواده را که بيشترين نقش در تربيت فرزندان قرآني دارند را مورد تقدير قرار داده است.

خانم سمانه ذاکري از فعالان قرآني روستاي الوسجرد ساوه است که فعاليت هاي گسترده اي در راستاي آموزش و تبيين و ترويج فرهنگ قرآني در روستا به ويژه در بين بانوان و کودکان و نوجوانان دارد؛ اين بانوي فعال قرآني حافظ کل قرآن کريم است و داري سه فرزند که دختر بزرگ ايشان نيز حافظ جزء سي قرآن و ديگر فرزندان ايشان نيز در حال آموزش حفظ قرآن هستند.

اين مربي قرآن با برگزاري کلاس هاي قرآني در کانون و مسجد قرآن را به روش هاي جذاب به کودکان مي آموزد و علاوه بر آن براي بانوان روستا نيز آموزش روخواني و روانخواني را برگزار مي کند.