لزوم استقرار روحاني در روستاي لانوي شهرستان سربيشه

لزوم استقرار روحانی در روستای لانوی شهرستان سربیشه

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲
قرباني نبود روحاني مستقر در منطقه مرزي لانو را از مهمترين مشکلات و مطالبات به حق مردم اين روستا اعلام کرد.

حسن قربانی مدیرکانون فرهنگی هنری امام علی(ع) روستای لانوی شهرستان سربیشه در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی نبود روحانی در این منطقه مرزی با وجود آسیب هایی همچون اعتیاد، قاچاق سوخت و مواد مخدر را از مهمترین مشکلات و مطالبات مردم این منطقه اعلام کرد.

وی با اشاره به وسعت دهستان به مرکزیت لانو از پیگیری های فراوان برای اعزام روحانی به این منطقه مرزی خبر داد و گفت: با جود آسیب های مختلف حضور روحانی در این منطقه مرزی ضروری است و باید چراغ مسجد روشن باشد که متأسفانه علی رغم پیگیری فراوان تاکنون این مهم محقق نشده است.

قربانی تعداد اهالی روستای لانو را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان و جوانان روستا عضو کانون هستند.

وی نبود اینترنت را از دیگر مشکلات پیش رو اعلام کرد و یادآور شد: با وجود محرومیت با کمک خیران برنامه هایی انجام می شود که به علت نبود اینترنت تلفن همراه و پایین بودن سرعت اینترنت در منازل در عمل نمی توان اقدامات انجام شده کانون را در سایت بچه های مسجد بارگذاری کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) روستای لانوی شهرستان سربیشه خواستار همکاری مسئولان استان در این زمینه شد و افزود: مانند گذشته موارد و برنامه هایی انجام شده در سی دی تحویل ستاد کانون های مساجد استان می شود تا با همکاری کارشناسان استانی، در سامانه ثبت شود.

وی تأکید کرد: در مناسبت های ملی، مذهبی، شهادت، اعیاد و... با همکاری کمیته امداد، بسیج، شورا و کانون برنامه هایی انجام می شود اما با توجه به این مهم که برای اجرای برنامه های فرهنگی نیاز به روحانی است، به علت نبود روحانی مردم روستا دلسرد شده و حضور در مساجد روز به روز کمرنگ تر می شود.

قربانی با اشاره به خشکسالی های چند ساله گفت: شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامپروری خرد است که دستخوش خشکسالی قرار گرفته به همین دلیل افراد جوان تر برای امرار معاش و حمل بار به بازارچه می روند.

وی با بیان اینکه باید مشکلات مرزنشینان مدیریت شود، از مرز به عنوان ظرفیت یاد کرد و به پایانه های مسافربری، بازارچه های مرزی و منطقه ویژه اقتصادی در مرز اشاره کرد و یادآور شد: با وجود این ظرفیت های مهم در مرز متأسفانه تنها حمل بار عاید مرزنشینان منطقه شده است.

مدیرکانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) لانو ضمن تقدیر از مسئول اکرام و ایتام کمیته امداد درح، تأکید کرد: با توجه به بضاعت پایین مردم منطقه، هر جا نیاز به کمک مانند بسته های معیشتی، پوشاک، کیف و...بوده است این نهاد انقلابی، ما را یاری کردند.

قربانی گریزی به برگزاری مسابقات بومی، محلی در این منطقه مرزی زد و ابرازامیدواری کرد: در صورت همکاری کمیته امداد، ورزش و جوانان و ستاد کانون های مساجد، این مسابقات مانند سنوات گذشته برگزار خواهد شد.