برگزاری کارگاه «کار، تلاش و کوشش برای دین رمز موفقیت در دنیا و آخرت»

برگزاری کارگاه «کار، تلاش و کوشش برای دین رمز موفقیت در دنیا و آخرت»

تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۸
کارگاه آموزشی «کار، تلاش و کوشش برای دین؛ رمز موفقیت در دنیا و آخرت» در مسجد «تقوای بوکه‌کا» اوگاندا برگزار و در آن آیات و روایات مرتبط با ضرورت تلاش و پشتکاری تبیین شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا، کارگاه آموزشی «کار، تلاش و کوشش برای دین رمز موفقیت در دنیا و آخرت» با حضور «محمدرضا قزلسفلی»، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، امام جمعه و جماعات، قاضی شرعی مناطق شهرستان کیونگا و رهبران انجمن‌های اسلام بانوان در مسجد تقوای بوکه کا واقع در این شهرستان برگزار شد.

 

قزلسفلی با بیان اینکه يكی از نشانه‌های ايمان كار و تلاش است، گفت: پيامبر اكرم(ص) و اهل البیت(ع) با كار و کوشش خود تلاش می‌كردند تا جامعه را از فقر، سستی، تنبلی، تن‌پروری نجات دهند.

 

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا افزود: یکی از موضوعات مهمی که در آیات قرآن و احادیث و روایات بر آن تأکید شده، دعوت به کار و تلاش و داشتن پشتکار در کارها و پرهیز از سستی و تنبلی در امور است.

 

وی با اشاره به برخی علل و ريشه‌های فقر بیان کرد: یکی از اهداف این کارگاه تشويق و ترغيب مردم اوگاندا به تلاش و كوشش برای توسعه همه جانبه در اين كشور است.

 

قزلسفلی با اذعان اينكه اسلام، مسلمانان را به فعاليت‌های اقتصادی فرا می‌خواند و از فقر و هر گونه تن پروری و بيكاری نهی می‌كند، گفت: دين اسلام كار در راه تأمين هزينه زندگی اعضای خانواده را جهاد در راه خدا و عبادت می‌داند.

 

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه يك ملت فقير و محتاج به بيگانه هرگز استقلال، عظمت و سربلندی نخواهد يافت، به سياست‌های استعمارگران در طول تاريخ يكی از علل مهم فقر مسلمانان بوده است، اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌دانند استقلال اقتصادی مسلمانان با منافع آنان در تضاد است.

 

قزلسفلی با اشاره به برداشت‌های انحرافی از دين اسلام گفت: يكی از اهداف مهم اسلام ناب فقر‌زدائی و پيشرفت‌های همه جانبه از جمله اقتصادی است.

 

وی با اشاره به علت دشمنی كشورهای غربی با پيشرفت‌های جمهوری اسلامی ايران گفت: ملت ايران با رهبری امام خمينی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و با تكيه بر تعالیم اسلام ناب به خودباوری رسیده و با به‌كارگيری استعدادهای خود ظرف چهار دهه گذشته پيشرفت‌های قابل توجهی را در همه زمينه‌ها داشته است.

 

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا با بیان اینکه کار و تلاش یکی از رموز موفقیت در زندگی است، گفت: قرآن کریم همواره ایمان و عمل صالح را در کنار هم مطرح کرده است.

 

«شیخ سلیم ببوسا»، قاضی شرعی منطقه بوکه کا در سخنانی، از استقامت در برابر مشکلات، همت، توفیق الهی، دینداری و تقوی، اطاعت از خداوند، استفاده از فرصت‌ها برای مقابله با مشکلات و پیروزی بر آن‌ها را بخشی از رموز موفقیت در دنیا و آخرت معرفی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید همه فعالیت‌های دنیوی خود را بر مبنای جهان بینی توحیدی استوار کرد.

پایان پیام/ 43