چهار مادر قرآني در روستاي سهرين زنجان تجليل شدند

چهار مادر قرآنی در روستای سهرین زنجان تجلیل شدند

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲
به همت کانون فرهنگي هنري تخصصي خواهران ام البنين روستاي سهرين از چهار مادر قرآني در برنامه«لشکر فرشته ها» تجليل شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان امروز در طرح ملی «لشکر فرشته ها» که با حضور جمعی از مادران و خانواده های قرآنی در مسجد قاسمیه روستای سهرین زنجان برگزار شد، ضمن اشاره به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت سوره کوثر در شان حضرت فاطمه زهرا(س) نازل شده است.

 

به گفته وی، وجود شخصیت‌های مانند حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) دلیلی بر جایگاه والای زن در اسلام است، زیرا با اینکه زن بودند و در حجاب اسلامی و حفظ شرایط اجتماعی زن بودند اما در تاریخ تاثیرگذار بودند و باعث شدند تا نقش مهمی در تاریخ و تحولات آن ایفا نمایند. نقش آنها در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و به ویژه در زمینه تربیت انسان‌های بزرگ بیانگر این واقعیت غیر قابل انکار می‌باشد.

 

اسلامی به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب به بانوان جایگاه واقعی و در شان آنان که مورد تاکید اسلام است؛ عنایت شد.

 

وی به طرح ملی لشکر فرشته ها با تجلیل از یک‌هزار خانواده قرانی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: طرح لشکر فرشته‌ها با رویکرد تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

 

لیلا بیگدلی یکی از مادران قرآنی در این جمع در سخنانی به سابقه فعالیت قرآنی خود در روستا اشاره کرد و گفت: دوره های جزء خوانی قرآن را از 15 سال قبل برای بانوان و دختران آغاز کردیم و همه ساله در طول سال بالاخص ماه مبارک رمضان برنامه جزخوانی قرآن را اجرا می کنیم.

 

هاشمی دهیار روستای سهرین نیز در سخنانی با یادآوری اینکه کانون فرهنگی هنری بلال در این روستا سال 88 دایر شد و منشا خدمات و برنامه های فرهنگی هنری خیر برای روستا بود و در حال حاضر نیز کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران ام البنین در این روستا تاسیس شده است و بانوان و دختران می کنند از برنامه های آن استفاده کنند.

 

مریم بیگدلی، فرشته نجفی، لیلا بیگدلی و رقیه نجفی از فعالان قرآنی در روستای سهرین هستند که با برپایی جلسات قرآنی در مسجد و منزل خود در طول سال بالاخص در ماه مبارک رمضان، خانواده های روستا بالاخص جوانان و نوجوانان را با قرآن کریم مانوس می کنند.

 

در این برنامه از دانش آموزان دختر عضو کانون فرهنگی هنری ام البنین که موفق به حفظ زیارتنامه حضرت زهرا(س) شدند نیز تقدیر شد.