اجراي طرح «مسجد پايگاه قرآن» در مساجد استان لرستان

اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآن» در مساجد استان لرستان

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲
چگني نژاد گفت: طرح «مسجد، پايگاه قرآن» به صورت همزمان در 45 پايگاه قرآني مساجد استان لرستان آغاز شده است.

به گزارش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، اظهار داشت: طرح « مسجد پایگاه قرآن» در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حمایت ستاد کانون های مساجد کشور اجرایی شده است.

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، افزود: در این راستا تاکنون تعداد 45 پایگاه‌ قرآنی در مساجد به‌همت کانون‌های فرهنگی هنری و با مشارکت ارکان مساجد راه اندازی شده است.

 

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن»، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم را با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی، مقابله با توطئه های دشمنان، آشنایی مردم با زبان قرآن و قرآنی شدن فضای جامعه از رویکردهای اجرای این طرح است.

 

وی با بیان اینکه برنامه های پایگاه های قرآنی مساجد با بررسی ظرفیت ها و نیازسنجی از سطح محلات اجرایی می شود، افزود: شناسایی و ساماندهی قاریان قرآن از دیگر رویکردهای مهم اجرای این طرح است.

 

چگنی نژاد بیان کرد: به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های مختلف قرآنی چون طرح تلاوت نور و محافل انس با قرآن در مساجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: طرح «تلاوت نور»، محافل انس با قرآن کریم، جلسات خانگی تلاوت قرآن همراه با تفسیر و ترجمه در کانون‌های مساجد استان به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌شود.